Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 19:17Presta = racerventil = Fransk ventil är bäst (tycker jag ).
Lätt att pumpa och klarar höga tryck.
Presta = racerventil = Fransk ventil är bäst (tycker jag ).
Lätt att pumpa och klarar höga tryck.
Quote from ellen olsson on 17 March 2010, 19:18Jag tänker inte säga emot. Dunlopventil har jag inget gott att säga om.
Jag tänker inte säga emot. Dunlopventil har jag inget gott att säga om.
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 19:22Presta-ventilen måste vara den enda "egna" franska lösningen som inte bara fungerar, utan faktiskt är den bästa (jfr. teletex vs. www, valfritt franskt bilmärke, SECAM vs. PAL/NTSC etc.)
Presta-ventilen måste vara den enda "egna" franska lösningen som inte bara fungerar, utan faktiskt är den bästa (jfr. teletex vs. www, valfritt franskt bilmärke, SECAM vs. PAL/NTSC etc.)
Quote from ellen olsson on 17 March 2010, 19:41Vad är så fantastiskt med NTSC, även känt som Never The Same Colour?
Vad är så fantastiskt med NTSC, även känt som Never The Same Colour?
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 19:41Med andra ord måste det vara en schrader jag har (bilventil).
Då vet jag vad det är för pump man ska leta efter 🙂
Med andra ord måste det vara en schrader jag har (bilventil).
Då vet jag vad det är för pump man ska leta efter 🙂
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 19:45Fredrik: inget, förutom att det var en standard som fanns när grodätarna bestämde sig för att göra en egen standard.
Fredrik: inget, förutom att det var en standard som fanns när grodätarna bestämde sig för att göra en egen standard.
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 21:05De har ju lyckats övertyga förut med sitt längdmått.
De har ju lyckats övertyga förut med sitt längdmått.
Quote from Funbeat user on 20 March 2010, 00:51Glöm SKS och sådana "Cheap" quazi pumoar! Köp en utmärk märke (kanske lite dyrare) redan recenserad i världspress. Lycka till.
PS finns lyligen hos; http://www.cyclecomponents.com
Glöm SKS och sådana "Cheap" quazi pumoar! Köp en utmärk märke (kanske lite dyrare) redan recenserad i världspress. Lycka till.
PS finns lyligen hos; http://www.cyclecomponents.com
Quote from Funbeat user on 20 March 2010, 08:10Vilket märke tänker du på?
Vilket märke tänker du på?
Quote from Funbeat user on 20 March 2010, 08:13Det märket som är recenserat i världspressen, det förstår du väl.
Det märket som är recenserat i världspressen, det förstår du väl.