Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag undrar om någon har några tips på hur man kan göra sin löpning/jogging roligare?
Jag vill gärna springa mycket, men jag tycker det är så himla tråkigt så det blir aldrig av! Snälla ge mig lite bra tips så jag kommer igång med min löpning 🙂

MP3-spelare och GPS-klocka är vad jag behöver för att ta mig ut.
Att springa med kompisar funkar också.

Springa i skogen är ju så skönt så här på våren/sommaren!
Variera var du springer nånstans, olika rundor olika underlag.
Variera hur du springer. Kort o snabbt ibland. (Intervaller, fartlek, snabbdistans). Långt o långsamt ibland.

Jag tror på att skaffa ett mål som du brinner för. Löprelaterat alltså. Typ ett krävande men häftigt lopp som du skulle känna dig som en hjälte om du klarar, men som är tillräckligt svårt för att du måste träna. För mig var det en halvmara som gjorde suse

För mig är det roligt för jag var såpass gammal när jag började (41 år)så för mig är det mantrat "tanten kan springa" som driver mig.

Kortsiktiga positiva motivationshöjare är att jag får en ännu snyggare, starkare och gladare kropp samt på sikt mår än

Ladda upp en bra ljudbok på din mp3. Lyssna inte på den utom när du är ute och springer. Vill du höra fortsättningen? Ut och spring!

Tänk inte på att det är tråkigt. Då blir det tråkigt. Tänk att det är skönt. Tänk att det är roligt. Tänk att du är lätt

Följ nått träningsprogram! På marathon.se finns olika roliga program. De flesta är kopplade till nått visst lopp, men det behöver man ju inte bry sig om! Detta har jag följt och tyckte att det var inspirerande: http://www.marathon.se//traningsprogram/veck

Locka med några kompisar till funbeat (provision Olle? ;))
För mig är det en ständig sporre att se hur de har tränat, och försöka matcha dem. Det gäller förstås att de är ihärdiga nog att vara bra sporrar. Just nu bekymrar jag mig för att mitt nya träning

Träningsprogram och pulsklocka har gjort susen för mig! Och funbeat så klart.
Nu är jag väldigt sugen på en gps-klocka...

Pulsklocka har verkligen peppat mig. Bra musik är ett måste.
Sen är variation i träningen något som peppar. Jag och min syster brukar springa ihop, vi varvar stadsrundor med elljusspår, naturstigar och träningsbanor.
Skitkul!

12