Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTips för nybörjare?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej! Jag är 45 år och har så smått börjat springa. Jag har motionerat i olika omgångar under årens lopp, ibland flitigt och ibland inte alls. För en tid sedan började jag med raska promenader och mådde mkt bra av det. Nu har jag börjat springa lite och ty

Hej Maria! Vad kul att du mår bra av att ha börjat jogga!! (t+)
Jag började jogga för ett halvår sedan ungefär och det är hur kul som helst, förstår inte att jag var så motsträvig mot jogging så länge!!
Löplabbet provar ut skor just för din fot. Jag gick

Solida råd från Viktoria där.

Skulle inte Funbeats kartritare ha nån bra karta över just ditt område så har även Hitta.se en mätfunktion (under menyn Fler kartfunktioner), ibland är den kartbilden bättre.

Och ang. träningsmängden, öka inte distanen för

Istället för att springa så länge du orkar o sen gå resten - spring nästan så långt du orkar, gå en minut, spring en stund till, gå en minut när det känns motigt, spring igen ... .

En annan sak: det är bra att lyssna på råd o tips, men om man lägger för

Måste bara instämma med Anders, se till att det är roligt!

Fokuserar man för mkt på planering och upplägg blir det lätt till ett måste istället för något roligt och givande...Lagomt är bäst!:D

Stort grattis till dig Maria P, hoppas verkligen att det går bra 🙂
Själv gjorde jag just alla de misstag som ovannämnda varnat för.... Fel skor, för långt, för ofta.. osv... -Det var dumt *Ont*

Nu har jag fått börja om från start igen... Ett förslag ka

Jag har också precis satt igång och det jag märkte av var att det började nästan gå sämre innan det vände. Det blev motigt att ta sig ut eftersom resultaten uteblev men helt plötsligt så klarade jag av milen utan att ha en aning om hur.

Så mitt tips är a

Själv körde jag lycktstolpvarianten. Jogga 2 stolpar, gå 1 stolpe, jogga 2 stolpar, gå 1 stolpe upprepa tills du har kommit runt. Dock får du ALDRIG stanna under hela passet. Skulle du känna dig fresh mot slutet ökar du till 3 stolpar.
Viktigaste är att l

Jag kan också varmt rekommendera lyktstolpsvarianten. Kan anpassas för att passa löpare på alla nivåer, går ett tillämpa (nästan) överallt och är helt gratis.

Men om man då bor ute i perreferin som jag å det finns bara lyktstolpar på typ sju mils avstånd då??????.....hehehe.....Nä nu djävlar så larvar jag mig ...?!
Jag har själv som amatörtränare fått igång killar med dålig kondis å övervikt på olika behandling

12