Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTips för ovan löpare
You need to log in to create posts and topics.

Tänk på att värma upp ordentligt. Det är inte förrän efter 15-30 minuter jag börjar kommer igång och kan springa snabbt.

Det finns väldigt många inlägg om löpteknik. Testa att göra en sökning.

2 km på 10 min.

. Om du har två veckor på dig från och med nu så är mitt tips. Jogga lungt 2 ggr i veckan innan. Ut och gå långa promenader minst 2-3ggr i veckan också i dessa två veckorna.

Om du joggar får du in känslan av det, och när du går så ställe

Två veckor? Äh det är bara att köra järnet och hoppas... Anders tips kan jag själv relatera till. Skall jag springa snabbt skulle jag jogga lugnt en bit innan först.

Spring 400 meter så snabbt att det är ansträngande men utan att bygga på dig mjölksyra

tack så mkt för tipsen. Ska komma ihåg ditt tips Johan (superman) gällande att kräka blod, tål att tänkas på 😀

Michaela: Ska du söka in till polishögskolan?

Ja det ska jag 🙂 Det kom lite snabbt så att jag gick vidare var oväntat. Är du också i de tankarna eller?

Näe, jag tyckte bara att det var konstigt med 2 km i 5 min tempo. Jag googlade lite och fann att polisen använde det som inträdeskrav. Där av min fråga.

Kör 800-meters intervaller i kombi med vanlig jogging så ska det nog gå vägen. Tänk på att adrenaline

Läste en gammal intervju med Sixten Jernberg. Hans motto var:

Man får bara mjölksyra en gång per lopp. Lyckas man ta sig igenom det klarar man vad som helst.

-

Typ. Det är i och för sig inte sant, eftersom man verkligen kan gå in i väggen. Men inställn