Quote from Guest on 12 May 2011, 20:26Hej!
Jag har läst och följt med i forumet här på funbeat fast detta är första gången jag skriver ett inlägg.
Jag skulle behöva hjälp med ett problem jag har och tänkte att någon kanske har några kloka råd eller tips att komma med.Jag började jogga i ap
Hej!
Jag har läst och följt med i forumet här på funbeat fast detta är första gången jag skriver ett inlägg.
Jag skulle behöva hjälp med ett problem jag har och tänkte att någon kanske har några kloka råd eller tips att komma med.
Jag började jogga i ap
Quote from Johan T on 12 May 2011, 20:36Nej, jag tror inte det hjälper att byta till Kayano. Structure Triax och Kayano är lite av samma typ av sko; stabila mängdträningsskor. (Har f ö båda själv och varvar med.) Problemen kan bero på något helt annat än skorna, men OM det beror på skorna borde
Nej, jag tror inte det hjälper att byta till Kayano. Structure Triax och Kayano är lite av samma typ av sko; stabila mängdträningsskor. (Har f ö båda själv och varvar med.) Problemen kan bero på något helt annat än skorna, men OM det beror på skorna borde
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 20:43Ja jag tänkte precis så. Att om det beror på skon så hjälper det förmodligen inte att byta till Asicsen...
Det är ju benhinnorna jag som jag känner att jag har ont i men jag har även fått bryta 2 löprundor pga att jag fått extrem värk i båda underbenen dä
Ja jag tänkte precis så. Att om det beror på skon så hjälper det förmodligen inte att byta till Asicsen...
Det är ju benhinnorna jag som jag känner att jag har ont i men jag har även fått bryta 2 löprundor pga att jag fått extrem värk i båda underbenen dä
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 20:51Usch, vad tråkigt. Hoppas att det löser sig
Usch, vad tråkigt. Hoppas att det löser sig
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 20:57Tack det hoppas jag också, framförallt nu när jag ska springa Gbg varvet för första gången, nästa vecka.
Känner att jag ligger efter med träningen pga värken och elaka förkylningar.
Har som max sprungit 14 km men jag tänker att jag bara springer kortisar
Tack det hoppas jag också, framförallt nu när jag ska springa Gbg varvet för första gången, nästa vecka.
Känner att jag ligger efter med träningen pga värken och elaka förkylningar.
Har som max sprungit 14 km men jag tänker att jag bara springer kortisar
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 21:28Har du gått över till mer asfalts löpning nu på senare tid jämfört med tidigare, helt enkelt i princip bytt underlag?
Det är ju inte helt ovanligt för t.ex fotbollsspelare att få problem med benhinnorna när byter underlag mellan säsongerna även då skorna
Har du gått över till mer asfalts löpning nu på senare tid jämfört med tidigare, helt enkelt i princip bytt underlag?
Det är ju inte helt ovanligt för t.ex fotbollsspelare att få problem med benhinnorna när byter underlag mellan säsongerna även då skorna
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 22:11Att få ont i benhinnorna är någonting fullt naturligt som alla är tvungna att gå igenom när man börjar springa i skor som har högre klack än front (är det tvärtom, det finns speciella träningsskor för basketspelare, får man ont i vaderna). Det beror på at
Att få ont i benhinnorna är någonting fullt naturligt som alla är tvungna att gå igenom när man börjar springa i skor som har högre klack än front (är det tvärtom, det finns speciella träningsskor för basketspelare, får man ont i vaderna). Det beror på at
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 22:22En artikel från jogg om problem med benhinnorna.
http://www.jogg.se/Artiklar/Artikel.aspx?id=421
En artikel från jogg om problem med benhinnorna.
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 07:05En grej man lätt missar är att det blivit vår och att du förmodligen bytt dina vinterskor som du går i till vardags mot vårskor. Fundera på hur dom ser ut, platta eller med klack? Skiljer sig sulans uppbyggnad och utformning något mot vinterskon?
Jag ha
En grej man lätt missar är att det blivit vår och att du förmodligen bytt dina vinterskor som du går i till vardags mot vårskor. Fundera på hur dom ser ut, platta eller med klack? Skiljer sig sulans uppbyggnad och utformning något mot vinterskon?
Jag ha
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 07:55Omfattande läsning här
http://www.ludd.luth.se/~torger/running/springa.html#3 och några sektioner framåt
Omfattande läsning här
http://www.ludd.luth.se/~torger/running/springa.html#3 och några sektioner framåt