Quote from Guest on 29 June 2011, 19:53Hej! jag får väldigt ont i fötterna när jag springer med vanliga orienteringsskor. Alltså under fötterna, på själva trampdynorna. Efter loppet kan ja knappt gå och ja brukar inte kunna gå normalt igen fören nästa dag.
När jag springer med vanliga löpars
Hej! jag får väldigt ont i fötterna när jag springer med vanliga orienteringsskor. Alltså under fötterna, på själva trampdynorna. Efter loppet kan ja knappt gå och ja brukar inte kunna gå normalt igen fören nästa dag.
När jag springer med vanliga löpars
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 20:03Du kanske kunde prova med lite tjockare inlägg i något av de paren du har och se om det hjälper. Sportaffärerna har en hel del olika inlägg man kan köpa och prova.
Min ena son är plattfotad och får väldigt ont under fötterna när han går, står, springer m
Du kanske kunde prova med lite tjockare inlägg i något av de paren du har och se om det hjälper. Sportaffärerna har en hel del olika inlägg man kan köpa och prova.
Min ena son är plattfotad och får väldigt ont under fötterna när han går, står, springer m
Quote from ellen olsson on 29 June 2011, 21:10En pelott kan också göra underverk.
En pelott kan också göra underverk.
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 22:16Fel sorters strumpor kan vara boven när det gäller blåsorna, även om de är svåra att slippa. Tajta och åtsittande strumpor är lika viktigt som tajta skor. Själv kör jag med Inov8 X-Talon 212 och tycker de är hur bra som helst.
Fel sorters strumpor kan vara boven när det gäller blåsorna, även om de är svåra att slippa. Tajta och åtsittande strumpor är lika viktigt som tajta skor. Själv kör jag med Inov8 X-Talon 212 och tycker de är hur bra som helst.
Quote from Funbeat user on 30 June 2011, 00:35Orienteringsskor är ju inte direkt det mest fotriktiga o bekväma man kan ha på fötterna. Tidigare sprang jag också med Integrator-skor innan jag böt till Twister-modellen som visade sig passa foten bättre = bättre känsla i löpningen! Inlägg är kanon att h
Orienteringsskor är ju inte direkt det mest fotriktiga o bekväma man kan ha på fötterna. Tidigare sprang jag också med Integrator-skor innan jag böt till Twister-modellen som visade sig passa foten bättre = bättre känsla i löpningen! Inlägg är kanon att h
Quote from Funbeat user on 2 July 2011, 17:17Knyta hårdare kanske? För stora skor?
Knyta hårdare kanske? För stora skor?
Quote from Funbeat user on 4 July 2011, 09:23Frågan är om du har för smala skor så att du klämmer åt foten. Skon ska sitta stadigt, men foten måste få lov att breda ut sig i sin normala bredd.
Alternativt att du landar för hårt med foten. En hög stegfrekvens är viktig, minst lika viktig som valet a
Frågan är om du har för smala skor så att du klämmer åt foten. Skon ska sitta stadigt, men foten måste få lov att breda ut sig i sin normala bredd.
Alternativt att du landar för hårt med foten. En hög stegfrekvens är viktig, minst lika viktig som valet a
Quote from Funbeat user on 5 July 2011, 08:25"Gummidobb är betydligt mer skonsamt mot kroppen."
Jag trodde att diskussionen handlade om löpning i skogsterräng?
Hur kan infällda metalldubbar märkes i det väldigt mjuka underlag som skogen erbjuder? Den enda gången jag har märkt mina metalldubbar är n
"Gummidobb är betydligt mer skonsamt mot kroppen."
Jag trodde att diskussionen handlade om löpning i skogsterräng?
Hur kan infällda metalldubbar märkes i det väldigt mjuka underlag som skogen erbjuder? Den enda gången jag har märkt mina metalldubbar är n
Quote from Funbeat user on 5 July 2011, 11:47Skogen består inte enbart av mossa. Du är välkommen att springa orientering på Gotland, där kommer du att finna att den mesta delen av orienteringen sker på kalkstenshäll, vilket är stummare än asfalt.
Även fastlandet innehåller annan terräng än mossa, s
Skogen består inte enbart av mossa. Du är välkommen att springa orientering på Gotland, där kommer du att finna att den mesta delen av orienteringen sker på kalkstenshäll, vilket är stummare än asfalt.
Även fastlandet innehåller annan terräng än mossa, s
Quote from Funbeat user on 11 July 2011, 21:04jag tackar och bockar för alla svar 🙂
jag tackar och bockar för alla svar 🙂