Quote from Funbeat user on 6 September 2009, 15:06Shimanos Ultegra-hjul har varit på tapeten i olika trådar här på funbeat.
För 7 månader sen skrev jag en rad om en kompis som fått sprickor i bakfälgen.
Han fick ett nytt från Shimano. Frid och fröjd.
Efter cirkus 500 mil hade det blivit sprickor även i d
Shimanos Ultegra-hjul har varit på tapeten i olika trådar här på funbeat.
För 7 månader sen skrev jag en rad om en kompis som fått sprickor i bakfälgen.
Han fick ett nytt från Shimano. Frid och fröjd.
Efter cirkus 500 mil hade det blivit sprickor även i d
Quote from Funbeat user on 7 September 2009, 07:04Har inte ShimaNO löst sina underdimensionerade fälgar ännu?
Har inte ShimaNO löst sina underdimensionerade fälgar ännu?
Quote from Funbeat user on 9 September 2009, 23:45Diskuteras mest road hjul ovan. Om man i första hand siktar på hållbarhet (till min draghäst med barnsits + mina dryga 100 kg) skall man istället satsa på t.ex. Mavic A319 eller CXP 33 borde funka även här? Jag kör bara med 25 o 28 mm däck på cykeln. Enl.
Diskuteras mest road hjul ovan. Om man i första hand siktar på hållbarhet (till min draghäst med barnsits + mina dryga 100 kg) skall man istället satsa på t.ex. Mavic A319 eller CXP 33 borde funka även här? Jag kör bara med 25 o 28 mm däck på cykeln. Enl.
Quote from Charlotte Skoglund on 10 September 2009, 07:12har A319 på min navdynamokombination
inget problem med hållbarhet eller så men jag måste ju släppa ut bromsarna varje gång jag använder just detta hjul för att fälgen är lite bredare än vanliga racerfälgar.......inget annat problemhar väl kört 3-400mil
har A319 på min navdynamokombination
inget problem med hållbarhet eller så men jag måste ju släppa ut bromsarna varje gång jag använder just detta hjul för att fälgen är lite bredare än vanliga racerfälgar.......inget annat problem
har väl kört 3-400mil
Quote from Funbeat user on 10 September 2009, 07:50Racedepån i Falköping snickrade ihop ett par hjul på ambrosio-fälgar och 105-nav för mig o brorsan för typ 2400:-, efter att vi beställt "så hållbara hjul som möjligt".
Jag väger 90, brorsan 115 kg. Han har lyckats paja Ksyrium Elit-hjul som cykelspecia
Racedepån i Falköping snickrade ihop ett par hjul på ambrosio-fälgar och 105-nav för mig o brorsan för typ 2400:-, efter att vi beställt "så hållbara hjul som möjligt".
Jag väger 90, brorsan 115 kg. Han har lyckats paja Ksyrium Elit-hjul som cykelspecia
Quote from Funbeat user on 10 September 2009, 14:27Tack för tipset Rickard!
Men idag fick jag ändå ett glädjande besked i bedrövelsen....
Och det va att mitt Shimano RS20 bakhjul har ett känt fabrikationsfel
och kommer att få ett nytt 🙂Men har ändå funderingar på att införskaffa ett på stabilare hjul
Tack för tipset Rickard!
Men idag fick jag ändå ett glädjande besked i bedrövelsen....
Och det va att mitt Shimano RS20 bakhjul har ett känt fabrikationsfel
och kommer att få ett nytt 🙂
Men har ändå funderingar på att införskaffa ett på stabilare hjul
Quote from Funbeat user on 10 September 2009, 14:59är det nån som vet ungefär vad det kostar att få hjul riktade? förstår att det beror på vad det är för hjul, hur skeva de är, om man måste byta ut delar osv osv.
men i runda slängar, handlar det om ett par hundralappar eller upp till en tusenlapp? eller
är det nån som vet ungefär vad det kostar att få hjul riktade? förstår att det beror på vad det är för hjul, hur skeva de är, om man måste byta ut delar osv osv.
men i runda slängar, handlar det om ett par hundralappar eller upp till en tusenlapp? eller
Quote from Funbeat user on 10 September 2009, 15:13250:-?
250:-?
Quote from Funbeat user on 10 September 2009, 16:29Om hjulet skevar lite, men inte så mycket att man måste justera bromsklossarna, är det idé att rikta det då?
Jag gillar att ha bromsar som nyper direkt och kan ha dem så hårt åtdragna jag vill, men det slår 2-3 mm i sidled...
Om hjulet skevar lite, men inte så mycket att man måste justera bromsklossarna, är det idé att rikta det då?
Jag gillar att ha bromsar som nyper direkt och kan ha dem så hårt åtdragna jag vill, men det slår 2-3 mm i sidled...
Quote from Funbeat user on 10 September 2009, 17:01http://www.frilufts.se/uppsala/tips/mtb/rikta.html#kap-5-1
Hjulriktningstips
http://www.frilufts.se/uppsala/tips/mtb/rikta.html#kap-5-1
Hjulriktningstips