Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTips på kläder.
You need to log in to create posts and topics.

12

Har gjort ett inlägg på min blogg om att jag behöver tips från er som springer om kläder, har själv kollat ut lite jag är sugen på, mest efter hur dom ser ut. Eftersom detta är nytt för mig kan jag ingenting om vad för kläder som är bra.. Om ni känner för

Nu har ju inte jag använt några av de där kläderna (har en Bagheera Outlet på hemmaplan så...) men de ser väl helt okej ut. Viktigt är annars att kolla så att det inte finns några onödigt hårda/stora sömmar som kan skava. Särskilt sömmen från armhålan ner

1. Inte bomull.
2. Någon vindtät jacka.
3. Byxor kan vara vad som helst. Tights finns i olika prisklasser. Annars luftiga byxor.
4. Framförallt ska allt vara skönt att ha på sig. Då använder man kläderna.

Jag tycker att du verkar tänka rätt; du måste inte ha dyra kläder / utrustning för att komma igång, och både tröjan och tightsen verkar ok. Men jackan kanske du skulle kolla runt lite i "fysiska" butiker så att du får en som verkligen känns bra.
När jag

Har redan köpt ett par skor och det är dessa: http://www.ellos.se/bagheera/bagheera-vienna-loparsko-36-43/382391?Ns=Freshness|0&Nao=3

Har inte testat dom ute ännu, men när jag testade hemma och bara gick runt lite i dom inne så älskade jag dom. Satt väld

Har efter ett års löpträning köpt mina första löptajts (190kr på cubus (t+)).Har inte kännt något behov tidigare utan kört i gamla träningsbyxor eller typ pumashorts.
Skor köpte jag efter ca 6 mån som en belöning för uppnådda mål (när jag kände att jag v

Vill tipsa om vindväst som substitut för vindjacka. Jag tycker det är jätteskönt att vara lite varmare på bål och axlar och kunna vädra ut ev överskottsvärme genom armarna. Men det är säkert individuellt vart man vill vara varm respektive kall, så fundera

Jag kör helt på linjen att springa först och handla sen.
Köp några skapligt billiga träningskläder som du trivs i och som sitter bekvämt eller använd något du redan har hemma. När du har kommit igång ordentligt kommer du att märka efterhand vad du behöver

Tycker Stadiums egna SOC-märke eller deras billigaste no name grejer är helt ok. Stormarknader har också ofta billiga funktionsunderkläder o tshirts somfungerar bra för mig. Själv tycker jag inte om vindtätt, eftersom jag svettasmycket och då alltid blir

Ullmax.se har riktigt bra kläder. Har ett bra underställ. Det ska du ha närmast kroppen. Sedan är det upp till dig hur många lager du lägger på. Jag springer alltid med vantar och mössa eller pannband på vintern och sedan varierar jag lager utefter hur ka

12