Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonTips triathlonvåtdräkt
You need to log in to create posts and topics.

Ska köpa våtdräkt inför säsongen har jag tänkt. Relativt ny på triathlon så det här är första dräkten. Satsar främst på sprint och olympisk distans i år (samt vansbrosimmet) men längre fram ev längre distanser. Sneglat på orca S3/S4, orka kaisei och blue

Alla de modeller du nämner funkar alldeles säkert helt OK som instegsmodell - och för den delen kan du säkert ha den i flera år om du fortsätter. Viktigast av allt är dock att dräkten sitter bra just på dig, så se till att prova innan du köper, gärna i va

håller med föregående talare. Köpte en begagnad osedd som var för stor och det var som att simma med ankare i.
Efter mycket funderande och bra tips på funbeat så beställde jag en S3 på Wiggle och den passade perfekt.
Sök på funbeat så finns det långa tråd

Kapar med en kort liten fråga - finns det någon bra försäljare av triathlonvåtdräkter i närheten av malmö där man även får prova?

Tyvär så känner jag inte till någon i Malmö trakterna där du har möjlighet att prova våtdräkt. Det finns däremot ett ställe i Motala som inriktar sig till triathleter http://www.lewasport.se som då även har våtdräkter. Där har du möjlighet att inte bara prova de

Jag tror att Cykelcity har tagit in lite våtdräkter. De har profilerat sig lite mer åt triathlonhållet på sista tiden.

Kolla och återrapportera.

Bor du i narheten av Malmo kan du kolla med Angela hon saljer sailfish vatdrakter. Jag kopte min forra sommarn och har varit jattenojd an sa lange, simmat en hel del till traning, till min halv IM och Vansbro osv. http://www.angelafox.se ar adressen till hennes

Tack för alla tips. Har nu en dräkt på väg från Lewa sport. Hoppas den ska passa.

Tack för tipset Frida 🙂 En hel del kringutrustning där som ser intressant ut. Själva dräkterna tycker jag är lite väl dyra, funderar på en Orca TRN istället, som wiggle har rea på nu.

Någon som har erfarenheter av den dräkten?

Orca TRN är en ny dräkt för 2012.
Orca våtdräkter och allt annat du behöver för triathlon finns även i Sverige på:
LÄNK BORTTAGEN AV ADMIN /Olle