Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTjacka spikskor?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag ska flytta nästa vecka och då får jag utsikt från vardagsrummet över en vacker röd löparbana på Hagsätra idrottsplats. Kan ju inte annat än utnyttja en sån situation till att använda den träningsmöjligheten i tid och framförallt otid.

Frågan är då va

Skulle tro att det finns banskor utan spik. Kolla på Runners Store (www.runnersstore.se).

Flyttar du till de nybyggda punkthusen eller de minimala villorna?

De minimala villorna. Jag höll på att skratta ihjäl mig när jag först såg dem uppe från vägen, men när man väl kommer ned i området är det ganska pittoreskt. Väl inne i husen tänker man inte alls på det längre.
Kanske läge för en Funbeat träff med grill o

Låter kul. Räkna in mig. (hv)

Banskor utan spik låter naturligtivis som det perfekta alternativet. Undrar dock om jag inte är ute efter att kunna kombinera ett par skor. Typ bana-asfalt eller bana-terräng. Kan det finnas några vettiga alternativ där. Jag pronerar en del så jag tänkte

Jag kör med mina vanliga på bana när jag kör intervaller. Jag tror inte du behöver några specialskor för att köra lite på banan.

Litet avsteg från diskussionen, Per, använder du inlägg i cykelskorna? Behöver man det, jag använder gjutna inlägg i alla mina skor utom just i cykelskor, har tänkt att där borde det väl inte spela nån roll (cyklar bara på spinningcykel).

Mimmi. Kanske mindre roll, men likväl är det viktigt att knät går rakt upp och ner och inte in och ut. Många cyklister som inte su- eller pronerar använder gjutna inlägg (billigare varianterna) för att avlasta fotsulan överhuvudtaget.

Daniel. Vad är en

En som passar båda. Det gör mina Asics iaf.

Jag tycker det går bra att springa med vanliga träningsskor (för asfalt) på bana också. Spikskor och andra tävlingsskor har nog inte mycket till pronationsstöd, de är för smala vid hälen för det. Men man kan väl i och för sig springa utan det då och då ut

12