Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nu ni, nu händer det grejor! Den 16e juni är det dags för världens första tjejmarathon för välgörenhet. Alla kvinnor är välkomna, oavsett tidigare erfarenhet. Loppet går på Roslagsleden i underbar natur!

Klarar du att springa 8 kilometer idag så ser vi

"Sista fem milen på Roslagsleden", är det de som avslutas i Grisslehamn? (Vet inte vilket håll man vanligtvis anger början och slut på den leden, det är därför jag frågar!)

Kan en marathon vara vilken sträcka som helst nuförtiden?

Kul initiativ (t+)

Håller dock med Christer. Ett Marathon är 42,195 km. Sträckorna som är längre än det kallas Ultradistans, eller ultramaraton för att vara mindre korrekt (se http://www.ultradistans.se ).

Det finns redan ett ultradistanslopp i juni på Roslags

Klart intressant!!!

Kan du/ni inte lägga upp det som ett lopp här på Funbeat, så man kan lägga in det i sin kalender?

ödmjukast
/Liv i luckan

Har det verkligen aldrig tidigare någonstans hållits ett maraton bara för kvinnor? Nu blev jag jätteförvånad!

Edit:
Jomen det hade det ju, Osaka t ex, det var jag som hade missförstått. Det är alltså 50-kilometers välgörenhetstjejmaraton som aldrig tidig

Hej alla! Jag är medarrangör med Madde!

Helt klart- maraton är 42 km men det är ju som med "klassikern". En klassiker är en klassiker. En halvklassiker..ja en halv. Men varför är en tjejklassiker så kort? Så vi bara leker med det som en utmaning. Det är

Ja, vi avslutar i Grisslehamn.

Jag vet mycket väl att ett marathon är 4,2 mil, men ni kanske kan ha lite glimt i ögat?? 😛

Vi ville ha ett roligt namn, tjejultra hade det såklart också kunnat heta. 🙂

Då hade alla tjejer som kommer i mål kunnat kalla sig Ultratjejer 🙂

Tänkte bara att det låter häftigare att springa ett ultradistanslopp än ett maraton. Diskussionen i fikarummet på jobbet veckan efter kan bli lite mer storögt om man markerar att man sprungit längre än maraton. De som lyssnar vid fikabordet kan fastna vid