Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarTjejmilen 2010
You need to log in to create posts and topics.

Välkommen till Tjejmilen 5 september 2010
– Det blir en löparfest att minnas!

Hem

Tjejmilen är landets största idrottsevenemang för kvinnor med 26 000 deltagare. Det bjuds både på fest och tävling när loppet avgörs för 27:e gången s

Det skulle vara så ROLIGT!!! så ROLIGT att springa tjeimilen 2010. Det va 1994 när jag sprang min sista tjeimilen. Men det är ålden som spökar 2010 är jag 62½ år gammal, vet inte om jag orkar....men viljan finns. Vi få se hur det blir under året. Det är i

Kan Evy så kan du! 😉
När vi stod och väntade på start så var det minst en över 70 de grattade till starten.

Jag tror kvinnan var 72 år och hade sprungit alla tjejmilen tävlingar om jag inte hörde helt fel (H).

Och jag både sprang om och blev omsprungen (#) av både mormor och farmor och säkert nån gammelmormor och farmor också (dock inte mina men säkert nåns..

Resultat för Evy Palm
5 km 25:34
10 km 50:03

Tyvärr kan man inte söka deltagare på födelseår i startlistan.

En av de glada damerna som kom i mål var 84 sa hon 🙂

Imponerande!! 😀 Härligt!

Säkert det finns äldre än jag..men...redan då när jag sprang sist tyckte jag att det va mest unga smala tjejer och vältränade. Men jag har ett år på mig och träna. Få se hur det blir den dagen. Jag har ett mål som jag ska försöka genomföra.

"redan då när jag sprang sist tyckte jag att det va mest unga smala tjejer och vältränade".

Jag kan inte svara för hur det har varit förut men de två åren som jag har varit med så stämmer inte detta alls. (H)
Här hittar du alla olika "modeller"...liten,

Ja de som var med och sprang då har också blivit äldre, fött barn och lagt på sig lite vikt, grånat lite?