Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarTjejmilen 2010
You need to log in to create posts and topics.

Ja jag är ju en av dem (#)
Tyvärr är det så att efter att några år ha startat i rätt startgrupp så lessnar man. (Jag har stått längst fram i grupp tre och fyra och smällt rätt in i folk som går efter mindre än en kilometer).
Nu fick jag dessutom rådet a

Bara ett förtydligande: jag förstår de som startar i vad andra tycker vara "fel" grupp, när man har en ambition att nå ett mål eller prestera något. Det är inte dem jag grymtar åt, där kanske jag kan tyckas vara i samma situation. Men de som inte ens orka

Det finns förmodligen lika många olika sätt att tycka att andra människor är i vägen på ett lopp som det finns deltagare. Jag tycker därför att det är konstigt att säga "I fallet A (dit jag hör) är det OK att ställa sig i fel startgrupp, men inte i fallet

Problemen uppstår tycker jag det verkar som oftast när man ränner in i svansen på föregående grupper - iaf om man står längst fram i en grupp.
men jag vet inte om jag tycker jag skulle stått i grupp2 men nu har jag testat. Däremot så de som inte har betal

Jag ställde mig i tvåan, och sprang på dryga 56min. Det funkade bra tyckte jag, första km gick trögt men sen lossnade det och mot slutet höll jag mig till höger då det fanns en del som hade mera ork kvar än jag. Men är man riktigt duktig och springer närm

Viktoria, du kvalificerar dig för startgrupp ett enligt följande (direkt citat från Tjejmilens hemsida):

"Vill du starta i grupp 1 måste du anmäla dig i Tidtagning-klassen och dessutom ha klarat någon av följande tider under 2010 eller 2011:
• Sprungit T

Tack, hur kunde jag missa det, klantigt.

Jag stod faktiskt i rätt startgrupp i år, sett till slut tid (57:30 fr grupp 3), men min tid kunde varit ett par minuter bättre om det inte varit vansinnigt trångt 2 första km. Förra året stod jag i 4:an och då fick jag springa om riktigt många som gick i

Ja någon sån lösning tycker jag rycker närmare.
Om man tänker på att 53% stod det valt tidtagning, och hur många startade? det var iaf minst 26000 anmälda, så säg åtminstone 12000 som bryr sig om vilken tid de gör ... det fyller rätt många startgrupper.
V

Jag tror också att det handlar om att många som tänkt starta i de bakre grupperna är på plats i god tid och då tänker "jag kan lika gärna starta nu så är jag klar fortare och hinner göra nåt mer i dag". Det vet ju alla hur tråkigt det är att vänta. Riktig