Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningTjohej! Lite tips och tricks tack …
You need to log in to create posts and topics.

12

Bra att det går framåt Isabel, och just balansen och att simma rakt är viktigt.
Att träna upp benstyrkan är ganska meningslöst om du inte ska tävla på 50m eller liknande. Du ska nästan inte använda benen alls. Det är bara en liten kick för att hjälpa till

Enligt min uppfattning är Isabels klipp inte alls TI.

Hej, hej!
Jag började på vuxensim för att lära mig rätt teknik och det kan ju vara ett bra tips när man är nybörjare. Tror att det ger mer.

Har haft lite olika tränare som kört efter sina egen övertygelser. Min första tränare hade oss till att träna bens

Jag lärde mig simma crawl i höstas tack vare simkurs för totala nybörjare. Kunde inte ens simma en längd i barnbassängen när vi började. Efter tio gånger kunde jag simma 500 m utan paus. (Voltvändningen tog dock några gånger till att lära sig)

För mig kä

Hej!
Jag har kollat upp det där med vuxensim, men det är så dyrt utöver avgiften för att få simma över huvud taget. Det skulle kosta 1000kr för 10ggr simträning, och kanske är jag snål och därför tycker det är dyrt vad vet jag. Men slår man ut det är det

De där övningarna är faktiskt viktiga för att hitta balansen.

I Kungsbacka har man vuxensim på måndagar 19-21. Inga barn under 15 år. Det betyder att man kan ligga och köra teknikövningar i barnbassängen (lagom djupt och varm vatten). Perfekt!

Kolla om

1000kr är såklart mycket pengar men det är nog svårt att lära sig crawl helt på egen hand. Tror jag iaf. Dessutom svårt att vänja sig av med "ovanor" om man tränar in fel teknik. Men huvudsaken att du gillar simningen och att du kan träna utan skador!

Jo, de dagar jag jobbar kväll brukar jag simma runt lunch typ, och då är det ju mycket lugnare i bassängen! Men det är inte så ofta jag jobbar kväll, utan oftast är det dagtid. Det som strular till det som gör att jag inte kan gå på träning förutbestämda

Mitt tips är ändå att du pratar med badvakten och försöker ta reda på vilka tider som är bra (=lite folk). Sedan har du det på en lapp och försöker passa på att gå dit vid de tillfällena. Om du inte kör teknikövningar utan simmar så vila efter varje längd

12