Quote from Mikaela Lexén on 11 February 2010, 22:30Daniel skrev:
"Shimanos växelreglage ska inte vara demonterbara..."Jodå, demonterbara är de, men hart när omöjliga att få ihop igen 😉
Jag fick chansen att plocka isär ett trasigt 105-reglage (vänster) på en SCF-mekkurs för drygt ett år sedan och lyckad
Daniel skrev:
"Shimanos växelreglage ska inte vara demonterbara..."
Jodå, demonterbara är de, men hart när omöjliga att få ihop igen 😉
Jag fick chansen att plocka isär ett trasigt 105-reglage (vänster) på en SCF-mekkurs för drygt ett år sedan och lyckad
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 09:39Räkna med nytt handtag.
Räkna med nytt handtag.
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 09:48Är Campas och SRAMs handtag lika "omöjliga" att laga så att man åker på att köpa nytt om något går sönder ?
Är Campas och SRAMs handtag lika "omöjliga" att laga så att man åker på att köpa nytt om något går sönder ?
Quote from ellen olsson on 12 February 2010, 09:51Inte Campas iallafall. Det viktigaste är förstås att de håller bättre.
Inte Campas iallafall. Det viktigaste är förstås att de håller bättre.
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 10:58Jag har dissekerat Campas och sedan monterat ihop dom så de fungerar.
De fungerade innan också men det fanns en bra Youtubefilm som instruktion.
Jag har dissekerat Campas och sedan monterat ihop dom så de fungerar.
De fungerade innan också men det fanns en bra Youtubefilm som instruktion.
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 11:29> För det klickar nämnligen inte till när jag drar i växelreglaget för framväxeln, trots att växelföraren rör sig tillräckligt för att kedjan ska hoppa upp på stora klingan fram ...
Om man bortser från hur mycket växelföraren rör sig och istället tittar
> För det klickar nämnligen inte till när jag drar i växelreglaget för framväxeln, trots att växelföraren rör sig tillräckligt för att kedjan ska hoppa upp på stora klingan fram ...
Om man bortser från hur mycket växelföraren rör sig och istället tittar
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 11:43Hmmm, jag var där och fingrade lite nu, nu växlade den faktiskt upp, men det känndes inte eller lät likadant som det brukar. Nu går det däremot inte att växla ner istället... Jag tror att jag måste byta reglage i vilket fall som det verkar, verkar ju inte
Hmmm, jag var där och fingrade lite nu, nu växlade den faktiskt upp, men det känndes inte eller lät likadant som det brukar. Nu går det däremot inte att växla ner istället... Jag tror att jag måste byta reglage i vilket fall som det verkar, verkar ju inte
Quote from Mikaela Lexén on 12 February 2010, 12:16>Åberg
RX-100 var aktuella nån gång i mitten av 90-talet.>Henrik
Jag kan gissa att det är motsvarande medbringare som är trasig i ditt reglage som i den som jag plockade isär.
På den kunde ibland växeln hoppa i om man lirkade lite försiktigt.
>Åberg
RX-100 var aktuella nån gång i mitten av 90-talet.
>Henrik
Jag kan gissa att det är motsvarande medbringare som är trasig i ditt reglage som i den som jag plockade isär.
På den kunde ibland växeln hoppa i om man lirkade lite försiktigt.
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 12:40Du kan ju öppna upp den främre kåpan och sedan prova att spraya in generöst med CRC BRÄKLEEN som gör rent och lossar beläggningar (egentligen avsett för rengöring av bromsar), sedan spraya på någon tunn olja och växla fram och tillbaka några gånger.
Kan
Du kan ju öppna upp den främre kåpan och sedan prova att spraya in generöst med CRC BRÄKLEEN som gör rent och lossar beläggningar (egentligen avsett för rengöring av bromsar), sedan spraya på någon tunn olja och växla fram och tillbaka några gånger.
Kan
Quote from Funbeat user on 13 February 2010, 23:44Är Sora steget under Tiagra? Hittade ett par Sora i England som inte var speciellt dyra, håller på och finkammar ebay 😉
Är Sora steget under Tiagra? Hittade ett par Sora i England som inte var speciellt dyra, håller på och finkammar ebay 😉