Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTjurruset 2012
You need to log in to create posts and topics.

Har nu anmält mig till detta års tjurrus 🙂 är så taggad mentalt men skulle behövt lite tips från andra som sprungit det vad som är viktigt att tänka på?

Heltäckande kläder tycker jag är viktigt. Vantar. Skor och andra kläder du inte är rädd om. Och inte minst: ha kul. 🙂

Eller inte heltäckande kläder, då de tar upp vatten, blir kalla och tunga. En tredjedel av loppet är vattenfyllt.. Är det inte allt för kallt springer jag i shorts och linne i år.. Skor med ordentliga dubbar kan dock göra dig snabbare i detta lopp..

Har man som jag föreslår heltäckande kläder bör dom vara tunna och tighta. Då samlas inga vattenmängder i dom. Jag vill ha långärmat och långbent för att försöka minimera risken att skrapa mig när jag tex plumsar ner i kärr där jag inte ser pinnar, stenar

Pfft! Kroppen är gjord för att får blåmärken, blöda och laga hud och skadad kropp - det är därför man mår så bra av att lämna blod.
Jag ska springa så lättklädd som möjligt, insmord i babyolja för alla trängande fuskisar.

Grovmönstrade skor som släpper ut vatten var nog det jag saknade mest i 2011 års upplaga. Samma sak med kläderna, inget som samlar vatten för det blir både tungt och kallt.

Tack för alla tips!
Haha, Anna, babyolja låter inte som någon dum idé faktiskt 😛

Håller på Annas linje. Om man inte gillar att bli uppskrapad, få blåmärken och lite allmänna rispor både här och där så är nog inte Trail/Cross Country den löpform man skall ge sig på. Det är bättre att i så fall sälla sig till elljusspårs- och asfaltslöp

Anders: det ser jag ingen anledning att göra. Tunna, tighta kläder varken tynger eller kyler och tjurruset är årets höjdpunkt. Däremot har jag sprungit tjurruset ett år i klänning och med handväska en och ja, då blev det lite tungt.

~10 km i ren terräng med klänning och handväska... Jo, då är man tuff hur det än är!