Quote from Guest on 9 January 2012, 20:28Har nu anmält mig till detta års tjurrus 🙂 är så taggad mentalt men skulle behövt lite tips från andra som sprungit det vad som är viktigt att tänka på?
Har nu anmält mig till detta års tjurrus 🙂 är så taggad mentalt men skulle behövt lite tips från andra som sprungit det vad som är viktigt att tänka på?
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 20:38Heltäckande kläder tycker jag är viktigt. Vantar. Skor och andra kläder du inte är rädd om. Och inte minst: ha kul. 🙂
Heltäckande kläder tycker jag är viktigt. Vantar. Skor och andra kläder du inte är rädd om. Och inte minst: ha kul. 🙂
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 23:24Eller inte heltäckande kläder, då de tar upp vatten, blir kalla och tunga. En tredjedel av loppet är vattenfyllt.. Är det inte allt för kallt springer jag i shorts och linne i år.. Skor med ordentliga dubbar kan dock göra dig snabbare i detta lopp..
Eller inte heltäckande kläder, då de tar upp vatten, blir kalla och tunga. En tredjedel av loppet är vattenfyllt.. Är det inte allt för kallt springer jag i shorts och linne i år.. Skor med ordentliga dubbar kan dock göra dig snabbare i detta lopp..
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 06:48Har man som jag föreslår heltäckande kläder bör dom vara tunna och tighta. Då samlas inga vattenmängder i dom. Jag vill ha långärmat och långbent för att försöka minimera risken att skrapa mig när jag tex plumsar ner i kärr där jag inte ser pinnar, stenar
Har man som jag föreslår heltäckande kläder bör dom vara tunna och tighta. Då samlas inga vattenmängder i dom. Jag vill ha långärmat och långbent för att försöka minimera risken att skrapa mig när jag tex plumsar ner i kärr där jag inte ser pinnar, stenar
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 22:40Pfft! Kroppen är gjord för att får blåmärken, blöda och laga hud och skadad kropp - det är därför man mår så bra av att lämna blod.
Jag ska springa så lättklädd som möjligt, insmord i babyolja för alla trängande fuskisar.
Pfft! Kroppen är gjord för att får blåmärken, blöda och laga hud och skadad kropp - det är därför man mår så bra av att lämna blod.
Jag ska springa så lättklädd som möjligt, insmord i babyolja för alla trängande fuskisar.
Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 08:37Grovmönstrade skor som släpper ut vatten var nog det jag saknade mest i 2011 års upplaga. Samma sak med kläderna, inget som samlar vatten för det blir både tungt och kallt.
Grovmönstrade skor som släpper ut vatten var nog det jag saknade mest i 2011 års upplaga. Samma sak med kläderna, inget som samlar vatten för det blir både tungt och kallt.
Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 21:11Tack för alla tips!
Haha, Anna, babyolja låter inte som någon dum idé faktiskt 😛
Tack för alla tips!
Haha, Anna, babyolja låter inte som någon dum idé faktiskt 😛
Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 22:12Håller på Annas linje. Om man inte gillar att bli uppskrapad, få blåmärken och lite allmänna rispor både här och där så är nog inte Trail/Cross Country den löpform man skall ge sig på. Det är bättre att i så fall sälla sig till elljusspårs- och asfaltslöp
Håller på Annas linje. Om man inte gillar att bli uppskrapad, få blåmärken och lite allmänna rispor både här och där så är nog inte Trail/Cross Country den löpform man skall ge sig på. Det är bättre att i så fall sälla sig till elljusspårs- och asfaltslöp
Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 22:20Anders: det ser jag ingen anledning att göra. Tunna, tighta kläder varken tynger eller kyler och tjurruset är årets höjdpunkt. Däremot har jag sprungit tjurruset ett år i klänning och med handväska en och ja, då blev det lite tungt.
Anders: det ser jag ingen anledning att göra. Tunna, tighta kläder varken tynger eller kyler och tjurruset är årets höjdpunkt. Däremot har jag sprungit tjurruset ett år i klänning och med handväska en och ja, då blev det lite tungt.
Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 22:55~10 km i ren terräng med klänning och handväska... Jo, då är man tuff hur det än är!
~10 km i ren terräng med klänning och handväska... Jo, då är man tuff hur det än är!