Quote from Guest on 18 April 2011, 07:59Hejsan,
Jag har som mål att springa Göteborgsvarvet på 1.45.Idag körde jag ett test genom att springa skatås-milen två varv, tiden blev 1.41.05 (sprang sista 5 km på 25.05 (sämsta 5 km:en gick på 25.47) så det var ett ganska jämt tempo jag höll hela väg
Hejsan,
Jag har som mål att springa Göteborgsvarvet på 1.45.
Idag körde jag ett test genom att springa skatås-milen två varv, tiden blev 1.41.05 (sprang sista 5 km på 25.05 (sämsta 5 km:en gick på 25.47) så det var ett ganska jämt tempo jag höll hela väg
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 08:09Kolla senaste RW där har de precis en artikeln om att toppa formen inför GtB varvet om 4 veckor.
Kolla senaste RW där har de precis en artikeln om att toppa formen inför GtB varvet om 4 veckor.
Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 10:14Med den tiden på 2 varv runt skatås-milen samt den träningsmängden borde du absolut klara 1:45. Skulle tippa att du kan gå en bit under 1:40 med bra träning fram tills varvet.
Med den tiden på 2 varv runt skatås-milen samt den träningsmängden borde du absolut klara 1:45. Skulle tippa att du kan gå en bit under 1:40 med bra träning fram tills varvet.
Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 12:10@ Mats Ok, jag kollade i RW igår kväll men trodde att man faktiskt skulle köra hårdare och oftare i 2-3 veckor sen varva ner den sista veckan innan loppet.
Iaf 4 pass i veckan men så var inte fallet enligt RW. Jag själv funderar just på att köra 4 pass i
@ Mats Ok, jag kollade i RW igår kväll men trodde att man faktiskt skulle köra hårdare och oftare i 2-3 veckor sen varva ner den sista veckan innan loppet.
Iaf 4 pass i veckan men så var inte fallet enligt RW. Jag själv funderar just på att köra 4 pass i
Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 12:48Jag funderade oxå på att det var ganska lite/mindre hård träning, men det stod i ingressen att det riktiga sig till vältränade.
Jag tror kontentan är och det jag kommer att ta med mig är att våga ta det lugnt den sista veckan. Jag tror att många har det
Jag funderade oxå på att det var ganska lite/mindre hård träning, men det stod i ingressen att det riktiga sig till vältränade.
Jag tror kontentan är och det jag kommer att ta med mig är att våga ta det lugnt den sista veckan. Jag tror att många har det
Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 13:10Min tanke är att träna hårt (hårt för mig alltså, allt är relativt) tills det är två veckor kvar. Näst sista veckan lite lättare typ vanlig återhämtningsvecka. Sista veckan bara lite lätta pass för att benen ska vara fullt återställda.
Min tanke är att träna hårt (hårt för mig alltså, allt är relativt) tills det är två veckor kvar. Näst sista veckan lite lättare typ vanlig återhämtningsvecka. Sista veckan bara lite lätta pass för att benen ska vara fullt återställda.
Quote from Elias Engqvist on 19 April 2011, 13:14Jag brukar ha svårt att våga fortsätta träna sista veckan!
Jag brukar ha svårt att våga fortsätta träna sista veckan!
Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 13:56Sista veckan blir det inga riktiga träningspass utan mest lite lätt jogg med någon kortare fartökning för att benen ska vara igång.
Sista veckan blir det inga riktiga träningspass utan mest lite lätt jogg med någon kortare fartökning för att benen ska vara igång.
Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 14:38Nu är ju inte jag någon expert men som jag tycker har funkat efter att ha läst olika träningsprogram med mera.
Skall man köra 4 pass i veckan såpass nära tävling så tycker jag att det skall vara:
2 kvalitetspass
1 lätt pass
1 Lång passKvalitetspassen bö
Nu är ju inte jag någon expert men som jag tycker har funkat efter att ha läst olika träningsprogram med mera.
Skall man köra 4 pass i veckan såpass nära tävling så tycker jag att det skall vara:
2 kvalitetspass
1 lätt pass
1 Lång pass
Kvalitetspassen bö
Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 15:21Precis som många av er skriver ovan så skall jag försökta ta det lugnt sista veckan. Det enda jag är "rädd" för är att jag tappar tempo i kroppen om jag lunkar på i ett förhållande vis lugn tempo och vänjer kroppern vid det.
Kanske inget jag behöver bry
Precis som många av er skriver ovan så skall jag försökta ta det lugnt sista veckan. Det enda jag är "rädd" för är att jag tappar tempo i kroppen om jag lunkar på i ett förhållande vis lugn tempo och vänjer kroppern vid det.
Kanske inget jag behöver bry