Quote from Elias Engqvist on 19 April 2011, 15:37Vad jag har lärt mig är att man bibehåller ungefär samma träningsupplägg även de tre sista veckorna men drar ner på tiden - inte farten. Sista veckan kanske bara 1/5 av en vanlig vecka!
Vad jag har lärt mig är att man bibehåller ungefär samma träningsupplägg även de tre sista veckorna men drar ner på tiden - inte farten. Sista veckan kanske bara 1/5 av en vanlig vecka!
Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 16:09Lättare pass men behålla snabbheten.
Lättare pass men behålla snabbheten.
Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 22:57En annan aspekt är vilken startgrupp du staratar i. Är du långt bak så blir 1:45 värre. Första året som jag sprang GV så sprang jag 2st flacka mil på 1.40 några veckor innan varvet men kom i mål på 1:55.
Nu är jag så långsam så det inte längre är ett pro
En annan aspekt är vilken startgrupp du staratar i. Är du långt bak så blir 1:45 värre. Första året som jag sprang GV så sprang jag 2st flacka mil på 1.40 några veckor innan varvet men kom i mål på 1:55.
Nu är jag så långsam så det inte längre är ett pro
Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 23:31@ Robert Tack för schemat du skrev i din post, skall ta delar ur det och testa! (t+)
@ Jörgen Jag fick startbeviset idag och är i startgrupp 3 vilket borde vara en bra startgrupp att löpa i eftersom de kommer ungefär hålla samma tempo som jag.
Förra åre
@ Robert Tack för schemat du skrev i din post, skall ta delar ur det och testa! (t+)
@ Jörgen Jag fick startbeviset idag och är i startgrupp 3 vilket borde vara en bra startgrupp att löpa i eftersom de kommer ungefär hålla samma tempo som jag.
Förra åre
Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 23:42Då så. Då tror jag definitivt att du kommer att klara 1:45 såvida det inte blir tropisk hetta detta året också...
Då så. Då tror jag definitivt att du kommer att klara 1:45 såvida det inte blir tropisk hetta detta året också...
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 10:20Jag tar mig friheten att kapa tråden en aning..
Jag har under våren tränat löpning ca 3 gg/v fördelat på snabbdistans om ca 8-10 km, 1 km intervaller med 30 sek. vila och långdistans. Tanken är att köra på tämligen likartat denna vecka med oförändrad tr
Jag tar mig friheten att kapa tråden en aning..
Jag har under våren tränat löpning ca 3 gg/v fördelat på snabbdistans om ca 8-10 km, 1 km intervaller med 30 sek. vila och långdistans. Tanken är att köra på tämligen likartat denna vecka med oförändrad tr
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 14:30De flesta träningsprogrammen minskar längden på intervallerna i slutet.
100-300 meter med flyt brukar man skriva.Inte särskilt mycket snabbdistans eller långpass sista 2 veckorna. Det handlar mest om återhämtning och få kroppen att bli lätt.
Jag skulle
De flesta träningsprogrammen minskar längden på intervallerna i slutet.
100-300 meter med flyt brukar man skriva.
Inte särskilt mycket snabbdistans eller långpass sista 2 veckorna. Det handlar mest om återhämtning och få kroppen att bli lätt.
Jag skulle
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 10:21Ett stort tack att du tar dig tid! Synnerligen sympatiskt..
Hur utförs stegringslopp? Är det någon form av mer strukturerad fartlek? D.v.s. man springer i lugnt tempo men höjer farten vid, i enlighet med ett av dina förslag, 10 tillfällen om 100 m st.
Ett stort tack att du tar dig tid! Synnerligen sympatiskt..
Hur utförs stegringslopp? Är det någon form av mer strukturerad fartlek? D.v.s. man springer i lugnt tempo men höjer farten vid, i enlighet med ett av dina förslag, 10 tillfällen om 100 m st.
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 10:30Stegringslopp brukar jag öka farten succesivt för att ligga på 90% sista 20-25 metrarna. Tänk på att inte sakta in för fort när du är klar, det är en påfrestning för baksidan av låret.
Jag körde intervaller på löparbana igår och då körde jag 100 m joggv
Stegringslopp brukar jag öka farten succesivt för att ligga på 90% sista 20-25 metrarna. Tänk på att inte sakta in för fort när du är klar, det är en påfrestning för baksidan av låret.
Jag körde intervaller på löparbana igår och då körde jag 100 m joggv
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 16:20Det låter vettigt..
Som sagt, stort tack och lycka till på Varvet och framför allt S.M. vilket jag antar är huvudmålet!
Det låter vettigt..
Som sagt, stort tack och lycka till på Varvet och framför allt S.M. vilket jag antar är huvudmålet!