Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräna inför fotrallyt?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag funderar som bäst på att anmäla mig till fotrallyt. Jag vet att det inte är löpning men jag hittade egentligen inget bättre ställe att fråga på.

Hur ska man träna för att göra ett fotrally? Ska jag sikta på att öka på mängden med löpning så mycket so

Hur man ska träna inför en så pass lång tävling som det kan bli är en intressant fråga.

Jag var med det andra året det arrangerades. Jag är långlöpare i grunden, och någon specifik gångträning har jag inte kört.

Tyvärr.

Jag bröt efter drygt 13 timmar e

Se till att dina fötter mår bra. Sköt om dom som dom vore dina dyraste ägodelar. Fila, smörj och ta hand om dom på alla sätt du bara kan komma på långt innan tävlingen.

Tack för tipsen!!

Så gå lång tid som kommer att vara målet för tävlingsdagen är melodin? Inte kortare powerwalks(strax över 7km/h) och bygga upp tiden/längden på dessa är inte lika effektivt? Rent logistiskt med familjen och så är det ju svårt att få in

Var med förra året. Kom inte så långt (20h35min), men hade inga problem alls med själva promenaden. Det som var jobbigast för mig var sömnbrist och tristess och det dök inte upp förrän efter kanske 12 timmar. Fötterna är ett annat problem så ta hand om d

Det är svårt det där, tror det jobbigaste för mig skulle vara tempot, 5 km/h är ju knappt styrfart på platt mark. Jag har gått 2 st Lapland Ultra 100 km första gången tog det över 19 timmar, andra strax över 16 timmar. Möjligheten att variera farten, stan

Var också med förra året (33h21min) och anser (också) att själva gången inte sliter så mycket på benmuskler etc. Jag var på förhand rädd för att knän, höfter eller fotleder skulle "skadas", men det var inga problem. Mao anser jag inte att man behöver trän

Tack för tipsen!! Mycket matnyttigt! Jag tränar på som vanligt med 3 gånger löpning och 2 powerwalks per vecka och lägger på några låååååååånga promenader i tävlingstempot då och då. Sen får man helt enkelt se hur formen är någon månad innan det bär av o

Hur jag klarar det psykiska vet jag ju inte än men det får man se 😉

Du får köpa ett begagnat Attract gåband och ställa hemma. 🙂

12