Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräna med anemi
You need to log in to create posts and topics.

12

Vad tycker ni? Ska jag träna som vanligt fast lite lugnare?

Jag hade nog dragit ner på intensiteten och fortsatt träna, men det är jag. Jag gör den bedömningen att träningen får mig att må så bra att det är värt det.

Jag säger också så, Louise. Ta det lugnare och låt kroppen fylla på järndepåerna i lugn och ro först, innan Du drar igång seriöst igen. 96 i Hb är väldigt lågt för en i övrigt frisk ung kvinna.

Träna på i en intensitet som känns bra. Det gjorde jag då mina järndepåer och Hb var låga, det flöt på.

Jag skulle nog springa ändå tror jag. Kan du inte se det som mental träning och löpträning samtidigt? 2 in 1...

Jag kan ju springa men inte så fort. Alltid något, skönt att röra på sig i dessa juletider med julbord 😀

Skönt att du fått ett svar Louise, på vad som var fel (t+)
Jag skulle fortsätta springa för att hålla muskler o leder i trim men väldigt långsamt för att låta kroppen återhämta sig under tiden.
Lycka till!!!

Med sämre blodvärde blir ju farten lite lägre, men i övrigt är allt som vanligt. Kan inte se annat än att du tränar som du ändå tänkt, o har i bakhuvudet att det kan gå lite fortare om nån/några veckor när du käkat upp dig på järn.

Maxfart, koordination

Det är bra att ta reda på varför man har blodbrist/anemi.

En jobbarkollega hade väldigt ont i huvudet i 3 veckor och gick på hälsokontroll som företget betalar, det visade sig att hon hade Hb- värde 88. Åkte in akut till sjukhuset och diagnosen till slu

Jag håller med Mats. Det är skillnad på anemi och anemi. Det kan ju vara en livshotande sjukdom likaväl som att man har lite för rikliga menstruationsblödningar eller har ätit lite för dåligt med spenat. Men de har väl kollat andra blodvärden förhoppnings

12