Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 16:06Jag hade järnbrist och lågt B12. Vet inte om det har att göra med mina långlöpningar - har inte ätit något speciellt efter långpassen för att buffra upp igen utan ätit på som vanligt.
Har heller inte haft menstruation under 2 år så det kan det inte vara.
Jag hade järnbrist och lågt B12. Vet inte om det har att göra med mina långlöpningar - har inte ätit något speciellt efter långpassen för att buffra upp igen utan ätit på som vanligt.
Har heller inte haft menstruation under 2 år så det kan det inte vara.
Quote from Funbeat user on 12 December 2008, 00:48Hej Louise.
Dina läkare har konstaterar lågt järn och B12. Det betyder inte att de ställt någon diagnos. Anemi som orsakats av lågt B-vitamin och därmed järn är inte helt ovanligt, men orsakerna varierar. Det är inte tillräkligt att du får ersättning av d
Hej Louise.
Dina läkare har konstaterar lågt järn och B12. Det betyder inte att de ställt någon diagnos. Anemi som orsakats av lågt B-vitamin och därmed järn är inte helt ovanligt, men orsakerna varierar. Det är inte tillräkligt att du får ersättning av d
Quote from Funbeat user on 12 December 2008, 07:05Varför ska man ta benmärgsprov? Vad är det man tittar efter då? Jag har haft lågt järnvärde i ca 5-6 år och lågt B-12-värde ungefär lika länge. Det enda läkarna gjort är att jag ska äta extra järn och B-vitamin. Min far har även lågt B-12. Ursäkta trådkap
Varför ska man ta benmärgsprov? Vad är det man tittar efter då? Jag har haft lågt järnvärde i ca 5-6 år och lågt B-12-värde ungefär lika länge. Det enda läkarna gjort är att jag ska äta extra järn och B-vitamin. Min far har även lågt B-12. Ursäkta trådkap
Quote from Funbeat user on 12 December 2008, 11:20inte för att skrämmas men yttrar inte sig vissa cancer-former med dåliga blodvärden så det är väl det man söker efter?
inte för att skrämmas men yttrar inte sig vissa cancer-former med dåliga blodvärden så det är väl det man söker efter?
Quote from Catharina Brattlin on 12 December 2008, 11:36Anledningen till att man vill göra ett benmärgsprov vid konstaterat lågt B 12 är att en särskidl typ av anemi, Perniciös anemi, syns i benmärgsprovet. Är den långt gången ses den även i det perifera blodet vid mikroskopering. De röda blodkropparna ser ann
Anledningen till att man vill göra ett benmärgsprov vid konstaterat lågt B 12 är att en särskidl typ av anemi, Perniciös anemi, syns i benmärgsprovet. Är den långt gången ses den även i det perifera blodet vid mikroskopering. De röda blodkropparna ser ann
Quote from Elias Engqvist on 12 December 2008, 11:50Blödande hemorrojder är också en möjlig orsak till blodbrist!
Blödande hemorrojder är också en möjlig orsak till blodbrist!
Quote from Catharina Brattlin on 12 December 2008, 11:53Absolut Christer.
Absolut Christer.
Quote from Funbeat user on 12 December 2008, 15:37Men de lär man ju upptäcka själv. Ajajajaj
Men de lär man ju upptäcka själv. Ajajajaj
Quote from Funbeat user on 12 December 2008, 23:39Var inne för blodprov idag igen - sjunkit igen till 101. 🙁
Hon som tog blodprovet gick och frågade doktorn om träning - jag får absolut inte träna nu, bara promenader och helst inga snabba såna.
Får försöka ringa doktorn nästa vecka och se hur länge de
Var inne för blodprov idag igen - sjunkit igen till 101. 🙁
Hon som tog blodprovet gick och frågade doktorn om träning - jag får absolut inte träna nu, bara promenader och helst inga snabba såna.
Får försöka ringa doktorn nästa vecka och se hur länge de
Quote from Catharina Brattlin on 12 December 2008, 23:50Louise, jag sa ju att Du skulle låta kroppen läka ut i lugn och ro. 😉
Du påfrestar kroppen i onödan tror jag. Skit i fantomer som säger att "de tränade minsann som vanligt och det gick bra". Du har ett ruggigt lågt blodvärde, och det måste upp! Men stre
Louise, jag sa ju att Du skulle låta kroppen läka ut i lugn och ro. 😉
Du påfrestar kroppen i onödan tror jag. Skit i fantomer som säger att "de tränade minsann som vanligt och det gick bra". Du har ett ruggigt lågt blodvärde, och det måste upp! Men stre