Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Jag sitter och läser om hur det är att träna med astma och pollenallergi så här års men får inget entydigt svar. Hur gör ni? Tips på någon bra vetenskaplig artikel?

Har astma, både allergisk och ansträngnings utlöst. För ansträngnings utlösta tränar jag kondis ( just nu löpband) två pass i veckan och det har verkligen gått framåt. Har jag kompis att springa med blir det gärna ett extra pass ute, men när väl gräset ko

Har också ansträngningsutlöst astma och pollenallergi, mest för björkpollen. Har rätt lindrig form så jag klarar mig med receptfri allergimedicin och medicin mot astman (pulmicort och bricanyl), däremot så har jag sämre ork nu under pollentider men det är

Jag har inte astma men väldigt stora problem med pollen allergi. Recepfria läkemedel fungerar inte bra. Mina problem varar i ca tre veckor. Fick nya mediciner utskrivna igår, verkar fungera bra. Skall återkomma med vad de heter.

Provade två dagar denna v

Av ren nyfikenhet, hur mycket påverkade det tävlingen tror du?

Reagerar på många lövträd o gräs. Kör depomedrol-injektioner mot björkpollenallergi, enda som biter ordentligt. Annars blandar jag också receptfria tabletter o cortison-spray för näsa med droppar för ögonen.

Köp en bra luftrenare o kör i sovrummet, så va

Jag har både astma och pollenallergi och medicinerar med antihistaminer (tabletter och nässpray) samt pulmicort. För min egen del får jag svälja att springa med täppt näsa, svullna hörselgånger och trånga luftrör under pollensäsongen. Det finns inte så my

Jag har pollenallergi sedan yngre tonåren, björkpollen. Har haft receptfria antihistamintabletter som fungerat bra. Sista 10-15åren har vissa år varit jobbiga även med andning, pollenutlöst astma, och därför haft ventoline vid behov på våren. Sista 2-3åre

Har trasslig astma som förvärras betydligt under pollensäsongen (problem från sena februari till slutet av september, med en topp ungefär nu...)
Medicinerar alltid med pulmicort, singulair och oxis, men behöver ändå komplettera med aerius under pollensäso

Hej,

Jag har inte astma men däremot pollenallergi och i år är värre än nånsin. Sprang 24km i söndags och det gick bra (hade inte haft så mycket symptom innan) men sen i måndags är jag jätterisig!! Rinner i ögon och näsa, är jättetjock i halsen osv.

Har