Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Du kan kanske avvakta vädret? Om det har regnat kan det ju vara bättre luft.
Annars tror jag att du gör klokt i att vänta och ta det lite försiktigt för att inte riskera Varvet (om det nu är ett viktigare lopp för dig)

Var rädd om dig!

Ännu en allergiker här...

Jag är allergisk mot alla de vanliga pollensorterna i Sverige, säsongen börjar redan i februari/mars i värsta fall och slutar inte förrän i oktober/november. Rejält träligt, men turligen har jag bra receptbelagda mediciner. Enli

Hej! Jag har varken astma eller pollenallergi men min 7-åring har och jag försöker lära mig mer. Om han tycker att han orkar kan han bara köra på då eller ska jag styra honom till vila? Han orienterar, spelar fotboll och tennis, men han blir ju trött när

Förra året såg jag till att träna på gym hela våren. I år gick det bra tills i söndags då det gick mycket långsammare att springa och nu kör jag styrketräning i hemmet istället. Känns som det räcker att gå från parkeringen och in i huset för att man ska b

Har oxå pollenallergi (värst är björk, men även andra lövträd och gräs) och dessutom kraftig astma. Känner av besvär från mars-sep men värst vid lövsprickning. Har just nu pulmichort, rinhocort, bricanyl och allergitabletter. Pga att jag fortfarande ammar

Viktoria, har du testat Depomedrol?

Depomedrol, nu blev jag genast nyfiken, vad är det för något?

Astma har jag haft läänge och medicinerar med symbicort, singulair och bricanyl. Nu har jag dessutom åkt på pollenallergi och har toppat denna blandning med Cetrizin och Nasonex (känner mig so

Kortison man får som depå-spruta. Ökar toleransen mot pollen rejält, o jag slipper vara halvdöd i två månader. Sen får jag emellanåt komplettera med all annan medicin som nämnts här, men jag får då ett fungerande liv

Jag har troligen ansträngningsastma, helt fräscht införskaffad sedan ett par månader tillbaka, var hos läkare för det i fredags och fick Bricanyl och tid på astmamottagningen. Vilken skillnad att gå ut på en springrunda med Bricanylen i kroppen jämfört me

Jag har haft pollenallergi under lång tid och har tidigare tagit alla allergimediciner som gått för att få bort de värsta symptomen. Det har oftast resulterat i att jag varit utslagen av biverkningarna ist... Men förra våren så gjorde jag en ny upptäckt.