Quote from Guest on 3 May 2009, 16:17så här 2 veckor innan gbg-varvet fick jag en tackling under fotbollsmatch och har lite ont i revbenen vid hjärtat. Vad jag har hört så gör det riktigt ont om revbenet är brutet och fullt så ont har jag inte utan mest när jag hostar eller nyser etc. Sjukvå
så här 2 veckor innan gbg-varvet fick jag en tackling under fotbollsmatch och har lite ont i revbenen vid hjärtat. Vad jag har hört så gör det riktigt ont om revbenet är brutet och fullt så ont har jag inte utan mest när jag hostar eller nyser etc. Sjukvå
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 16:27Halloj, jag bröt revbenet i höstas och sprang en halvmara ca. 10 dagar efteråt - därefter gjorde det ONT kan jag säga. Fick veta att revbensfrakturer normalt gör som ondast just ca. 14 dagar efteråt, och värst brukar vara just att hosta eller nysa. Enligt
Halloj, jag bröt revbenet i höstas och sprang en halvmara ca. 10 dagar efteråt - därefter gjorde det ONT kan jag säga. Fick veta att revbensfrakturer normalt gör som ondast just ca. 14 dagar efteråt, och värst brukar vara just att hosta eller nysa. Enligt
Quote from ellen olsson on 3 May 2009, 16:28När fick du skadan? Revbensfrakturer brukar vara som värst efter några dagar. Första dygnet kan det kännas rätt OK.
När fick du skadan? Revbensfrakturer brukar vara som värst efter några dagar. Första dygnet kan det kännas rätt OK.
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 19:41Fick skadan i onsdags, dvs 4 dagar sedan och det har hittills blivit lite bättre sen direkt efter skadan. Det gör ju inte våldsamt ont egentligen, men mest ett obehagligt ställe att ha ont på typ.
Fick skadan i onsdags, dvs 4 dagar sedan och det har hittills blivit lite bättre sen direkt efter skadan. Det gör ju inte våldsamt ont egentligen, men mest ett obehagligt ställe att ha ont på typ.
Quote from ellen olsson on 3 May 2009, 19:46Då är det nog ingen fraktur. Med en fraktur så håller man som bäst på att försöka hitta nya sätt att ta sig upp ur sängen efter 4 dagar...
Då är det nog ingen fraktur. Med en fraktur så håller man som bäst på att försöka hitta nya sätt att ta sig upp ur sängen efter 4 dagar...
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 19:49Låter bra de. Nu blev ja mindre orolig. Kanske ska försöka ta de lugnt och köra ett långpass i helgen då, en vecka innan GBG-varvet
Låter bra de. Nu blev ja mindre orolig. Kanske ska försöka ta de lugnt och köra ett långpass i helgen då, en vecka innan GBG-varvet
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 20:23Är det en spricka i revbenet är det ok att träna, men smärtan kommer att sätta gränser för vad du klarar av.
Är det en spricka i revbenet är det ok att träna, men smärtan kommer att sätta gränser för vad du klarar av.
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 21:11Jag fick vad jag misstänkte var en spricka i revbenet när jag ramlade omkull för ett par månader sedan. Situps och sånt var inte att tänka på och jag fick hålla igen med intervaller och backträning, men långpass och lugn distanslöpning var inget problem f
Jag fick vad jag misstänkte var en spricka i revbenet när jag ramlade omkull för ett par månader sedan. Situps och sånt var inte att tänka på och jag fick hålla igen med intervaller och backträning, men långpass och lugn distanslöpning var inget problem f
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 21:14Jag tror inte att ni har sprickor i några revben om ni kan springa.
Jag tror inte att ni har sprickor i några revben om ni kan springa.
Quote from ellen olsson on 3 May 2009, 21:24Jag delar Davids tveksamhet. Efter 1½ vecka kunde jag börja köra lite grand på trainern.
Jag delar Davids tveksamhet. Efter 1½ vecka kunde jag börja köra lite grand på trainern.