Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräna med iphone?
You need to log in to create posts and topics.

12

Bara ett litet tips till er som använder runkeeper, stäng av 3g och wifi. Då loggar den rundan utan massa avbrott! Funkar fint för mig iaf, har använt det över 30 gånger!

Med tanke på iPhonens prestandamässiga kapacitet är ju just den biten dess stora flaw, att multitasking inte funkar.

Ger mig in och svär i tråden, men har du (TS) övervägt android? Där finns gratisapps som funkar klockrent. Och så kan de göra mer än en

Sällan att ett cykelpass är under två timmar.

En annan sak väl att nämna är att IPhone/Nike+ inte mäter mäter puls.
Det är ju självklart inte något problem om man bara vill mäta sin träning, men för förbättring är ju pulsträning väl värt att testa!

Jag har använt Nokia sportstracker (http://sports

Ah, fick precis för mig att vi skrev i "Löpning"-gruppen...

Vad gäller batteritiden på längre pass, typ cykling då´ra, finns det lösningar till både iPhone och Androidtelefoner. conrad.se har ett batteripack med usb-ut, Apple har ett kombinerat fodral/ex

Men med en iPhone som från början är ovanligt fuktkänslig, med ett externt batteri som kostar ett par hundra och väger några hundra gram, anslutet med kablage monterat på cykeln eller vad man nu tränar med, så känns det som att det är ett självändamål att

Nej, just till cykling passar väl ingen mobil, egentligen. Hållarna är väl sådär, och de flesta är väl inte gjorda för väder och vind på det sätt som en riktig cykeldator är. Plus att skärmen hos de allra flesta är för dålig i starkt solljus för att det s

12