Quote from Guest on 10 May 2009, 14:51Hej!
Jag blir trött i bena fortare än i flåset. Misstänker att jag borde träna benmuskler lite mera. Har ni några förslag till övningar?
Hej!
Jag blir trött i bena fortare än i flåset. Misstänker att jag borde träna benmuskler lite mera. Har ni några förslag till övningar?
Quote from Funbeat user on 10 May 2009, 15:01Jag har varit medlem i FunBeat Streak Runners nu i 130 dar å blivit skitstark i benen så nu hänger inte lungorna med längre?? Ett tips!!;)
Jag har varit medlem i FunBeat Streak Runners nu i 130 dar å blivit skitstark i benen så nu hänger inte lungorna med längre?? Ett tips!!;)
Quote from Funbeat user on 10 May 2009, 15:02Benstyrkeövningar du kan göra är:
Lår:
- Från stående position, sätter du dig på hälarna och upp igen (hälarna ska inte vara nere på golvet, utan du står på främre tramdynorna).- sätt dig på hälarna (samma som ovan) med en fot fram och en fot bak och
Benstyrkeövningar du kan göra är:
Lår:
- Från stående position, sätter du dig på hälarna och upp igen (hälarna ska inte vara nere på golvet, utan du står på främre tramdynorna).
- sätt dig på hälarna (samma som ovan) med en fot fram och en fot bak och
Quote from Funbeat user on 10 May 2009, 15:09Fortsätt spring du bara. Det man tränar blir man bättre på.
Fortsätt spring du bara. Det man tränar blir man bättre på.
Quote from Funbeat user on 10 May 2009, 15:42Vilken otrolig rapphet i att få svar. tackar.
Vilken otrolig rapphet i att få svar. tackar.
Quote from Funbeat user on 10 May 2009, 16:18Backträning är en bra sak. Spring mer i backar helt enkelt. Finns en artikel om det på marathon.se också om du vill förkovra dig.
Backträning är en bra sak. Spring mer i backar helt enkelt. Finns en artikel om det på marathon.se också om du vill förkovra dig.
Quote from Funbeat user on 10 May 2009, 16:51Tåhäv när du borstar tändena. 2 bra vadstyrkepass om dan som inte tar nån extra tid. (t+)
Tåhäv när du borstar tändena. 2 bra vadstyrkepass om dan som inte tar nån extra tid. (t+)
Quote from Funbeat user on 10 May 2009, 22:07Gärderud förordrar 100 tåhävningar per dag. Det är ett bra tips. Ännu bättre blir det om man gör 200 enbens tåhävningar (100/ben). Snabbt och utan paus.
Kan du sedan lägga till två jätteset (ett per ben) med enbens squats så har du fått bra benträning.
Gärderud förordrar 100 tåhävningar per dag. Det är ett bra tips. Ännu bättre blir det om man gör 200 enbens tåhävningar (100/ben). Snabbt och utan paus.
Kan du sedan lägga till två jätteset (ett per ben) med enbens squats så har du fått bra benträning.
Quote from Funbeat user on 10 May 2009, 22:11200 tåhävningar? Jag som får kramp efter bara tjugo... HUGA!
200 tåhävningar? Jag som får kramp efter bara tjugo... HUGA!
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 21:13Jag har nu upptäckt den egentliga meningen med reklampauser på TV. Det är ju ett utmärkt tillfälle till att göra tåhävningar (självklart som ett komplement till tandborsttåhävning (vilket långt ord)) samt lårträning.
Jag har nu upptäckt den egentliga meningen med reklampauser på TV. Det är ju ett utmärkt tillfälle till att göra tåhävningar (självklart som ett komplement till tandborsttåhävning (vilket långt ord)) samt lårträning.