Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräning av benmuskler hemma
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Jag blir trött i bena fortare än i flåset. Misstänker att jag borde träna benmuskler lite mera. Har ni några förslag till övningar?

Jag har varit medlem i FunBeat Streak Runners nu i 130 dar å blivit skitstark i benen så nu hänger inte lungorna med längre?? Ett tips!!;)

Benstyrkeövningar du kan göra är:

Lår:
- Från stående position, sätter du dig på hälarna och upp igen (hälarna ska inte vara nere på golvet, utan du står på främre tramdynorna).

- sätt dig på hälarna (samma som ovan) med en fot fram och en fot bak och

Fortsätt spring du bara. Det man tränar blir man bättre på.

Vilken otrolig rapphet i att få svar. tackar.

Backträning är en bra sak. Spring mer i backar helt enkelt. Finns en artikel om det på marathon.se också om du vill förkovra dig.

Tåhäv när du borstar tändena. 2 bra vadstyrkepass om dan som inte tar nån extra tid. (t+)

Gärderud förordrar 100 tåhävningar per dag. Det är ett bra tips. Ännu bättre blir det om man gör 200 enbens tåhävningar (100/ben). Snabbt och utan paus.

Kan du sedan lägga till två jätteset (ett per ben) med enbens squats så har du fått bra benträning.

200 tåhävningar? Jag som får kramp efter bara tjugo... HUGA!

Jag har nu upptäckt den egentliga meningen med reklampauser på TV. Det är ju ett utmärkt tillfälle till att göra tåhävningar (självklart som ett komplement till tandborsttåhävning (vilket långt ord)) samt lårträning.

12