Quote from Guest on 9 August 2010, 02:09Hej
Tänkte få lite hjälp här hos er.
Jag har sprunget regelbunden i 6 år, ca. 3 mil i veckan, men nu i 2010, har jag satt upp träningsmängden, och intensiteten. Sprang ½ marathon på kinesiska muren i maj, och det gick bra 🙂
Nu håller jag på med et 2
Hej
Tänkte få lite hjälp här hos er.
Jag har sprunget regelbunden i 6 år, ca. 3 mil i veckan, men nu i 2010, har jag satt upp träningsmängden, och intensiteten. Sprang ½ marathon på kinesiska muren i maj, och det gick bra 🙂
Nu håller jag på med et 2
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 02:19När jag maxat har jag bara ett kort "genomblödningspass" på ett par km i ren uppvärmning och sedan är det bra dagen efter om jag springer alls.
När jag maxat har jag bara ett kort "genomblödningspass" på ett par km i ren uppvärmning och sedan är det bra dagen efter om jag springer alls.
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 07:06Hej!
Körde själv 3 mil i lördags o 2 mil i söndags. Jag springer på morgonen och tycker det är perfekt med en liten cykeltur eller promenad senare på dagen för att "lösa upp" musklerna. Och stretching såkklart 🙂
Hej!
Körde själv 3 mil i lördags o 2 mil i söndags. Jag springer på morgonen och tycker det är perfekt med en liten cykeltur eller promenad senare på dagen för att "lösa upp" musklerna. Och stretching såkklart 🙂
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 07:13Mina långlöp brukar sluta rätt sent så jag kör cykel- eller kortare löppass dan efter.
Mina långlöp brukar sluta rätt sent så jag kör cykel- eller kortare löppass dan efter.
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 07:29Jag tog en liten promenad i går eftermiddags, och nu har jag vilat benen i förmiddags - skall ta ut mig en runda, och sen hur det går, kanske jag orkar med mera än jag tror..
50 mil. på en helg - Du är tuff... 😉
Jag tog en liten promenad i går eftermiddags, och nu har jag vilat benen i förmiddags - skall ta ut mig en runda, och sen hur det går, kanske jag orkar med mera än jag tror..
50 mil. på en helg - Du är tuff... 😉
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 10:14Beror lite på, men min lördag söndag ser oftast ut enl följande
24-32k långpass (lör fm)
6-8k återhämtningspass (lör kväll eller sön morgon)
8-12k lätt distanspass (sön kväll)
Beror lite på, men min lördag söndag ser oftast ut enl följande
24-32k långpass (lör fm)
6-8k återhämtningspass (lör kväll eller sön morgon)
8-12k lätt distanspass (sön kväll)
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 12:08Jag skulle springa. Oftast så går det bra även om det man har ömma ben dagen innan.
Kroppen är ganska bra på att vänja sig
Jag skulle springa. Oftast så går det bra även om det man har ömma ben dagen innan.
Kroppen är ganska bra på att vänja sig
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 13:15Jag sprang mina inplaneret 8 km och det gick bra - Det kändes isär i början på framsiden av låren, men det var inte så mycke som jag hade förväntat..
Tackar för era svar 🙂
Jag sprang mina inplaneret 8 km och det gick bra - Det kändes isär i början på framsiden av låren, men det var inte så mycke som jag hade förväntat..
Tackar för era svar 🙂
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 21:34Jag sprang 39 km (4 tim) i söndags, vilket jag inte gjort förut. Och körde ett löppass idag med vår klubb. De körde backintervaller, jag körde inte så hårt, utan så det kändes bra. Hade endast ont under fotsulorna igår, öm idag, men mycket bättre efter pa
Jag sprang 39 km (4 tim) i söndags, vilket jag inte gjort förut. Och körde ett löppass idag med vår klubb. De körde backintervaller, jag körde inte så hårt, utan så det kändes bra. Hade endast ont under fotsulorna igår, öm idag, men mycket bättre efter pa
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 22:36Jag körde milen i går, ungefär min maxdistans just nu i lågt tempo, i dag började jag dagen med en lugn kilometer men fick lite kramp i ena vaden, jag tar det som ett tecken på att det var lite för tufft nu.
Jag körde milen i går, ungefär min maxdistans just nu i lågt tempo, i dag började jag dagen med en lugn kilometer men fick lite kramp i ena vaden, jag tar det som ett tecken på att det var lite för tufft nu.