Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 16:45Det beror så mycket på ålder. Riktigt unga människor har en mycket kort återhämtningskurva, men med stigande ålder behövs fler vilodagar i veckan. Jag själv är 37, och skulle endast i undantagsfall träna dagen efter ett 30k-pass. Risken för skador är för
Det beror så mycket på ålder. Riktigt unga människor har en mycket kort återhämtningskurva, men med stigande ålder behövs fler vilodagar i veckan. Jag själv är 37, och skulle endast i undantagsfall träna dagen efter ett 30k-pass. Risken för skador är för
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 17:05Det där är omstritt. Både GIH och Karolinska Institutet här i Sverige, och en rad andra undersökningar från utlandet, har visat att återhämtningspass kan vara både skadeförebyggande och prestationshöjande. Det finns också en hel del undersökningar som pek
Det där är omstritt. Både GIH och Karolinska Institutet här i Sverige, och en rad andra undersökningar från utlandet, har visat att återhämtningspass kan vara både skadeförebyggande och prestationshöjande. Det finns också en hel del undersökningar som pek
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 22:18Jaha, jag har tydligen fått för mig att jag är sisådär runt 30.....
Jaha, jag har tydligen fått för mig att jag är sisådär runt 30.....
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 06:14Helen - Mig med.... 😉
Nej, inte helt fel - jag är 32, så rundt 30 är nog en rättvis beskrivning.Kan tillägge att träningen första dagen efter dom 3 milen, var ok.. men 2. passet efter - altså gårdagens träning var som att genomgå h****** - Det gjord
Helen - Mig med.... 😉
Nej, inte helt fel - jag är 32, så rundt 30 är nog en rättvis beskrivning.
Kan tillägge att träningen första dagen efter dom 3 milen, var ok.. men 2. passet efter - altså gårdagens träning var som att genomgå h****** - Det gjord