Quote from Guest on 30 November 2009, 10:12Om man nu ska ge sig i kast med Kalmar, vad är dom bästa tipsen när det gäller cyklingen, hur ska den träningen läggas upp?
Om man nu ska ge sig i kast med Kalmar, vad är dom bästa tipsen när det gäller cyklingen, hur ska den träningen läggas upp?
Quote from j sollerman on 30 November 2009, 10:22Långa distanspass är nog det bästa men de är man ju inte sugen på så här års. Jag försöker hålla igång cyklingen under vintern för att köra mer från feb-mars. Men så har jag inga större tidsmål på Kalmar.
Långa distanspass är nog det bästa men de är man ju inte sugen på så här års. Jag försöker hålla igång cyklingen under vintern för att köra mer från feb-mars. Men så har jag inga större tidsmål på Kalmar.
Quote from Funbeat user on 30 November 2009, 10:50EDIT: ogle är min vän.
EDIT: ogle är min vän.
Quote from Funbeat user on 30 November 2009, 11:01Kalmar går av stapeln den 31 juli 2010 och resten kan du läsa om här http://www.kalmartri.com
Precis som Göran gissar* eller vet så håller jag med och satsar på sprint som grundträning inför IM. Jag har själv en egen idé om att fortsätta köra hårt på int
Kalmar går av stapeln den 31 juli 2010 och resten kan du läsa om här http://www.kalmartri.com
Precis som Göran gissar* eller vet så håller jag med och satsar på sprint som grundträning inför IM. Jag har själv en egen idé om att fortsätta köra hårt på int
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 30 November 2009, 11:14Träna på att sitta i tempoställning så att du orkar göra det hela vägen.
Träna på att sitta i tempoställning så att du orkar göra det hela vägen.
Quote from Jonas Täng on 30 November 2009, 14:33Man behöver inte träna så mycket backar. Däremot som Stina säger så är det bra att träna tempoställning. Det kan vara blåsigt... Och långt är det. Hur mycket du tränar beror på målsättning. Jag tränar inte några långpass bara fram o tillbaka till jobbet o
Man behöver inte träna så mycket backar. Däremot som Stina säger så är det bra att träna tempoställning. Det kan vara blåsigt... Och långt är det. Hur mycket du tränar beror på målsättning. Jag tränar inte några långpass bara fram o tillbaka till jobbet o
Quote from Funbeat user on 30 November 2009, 14:40Med den erfarenheten jag fått så trivs jag med att ha en väldigt förhöjd mjölksyranivå och den enklaste metoden för att anskaffa en dylik är just backträning.
I rimlighetens namn bör ju åxå tilläggas att det beror på vilken nivå man vill lägga sig på med
Med den erfarenheten jag fått så trivs jag med att ha en väldigt förhöjd mjölksyranivå och den enklaste metoden för att anskaffa en dylik är just backträning.
I rimlighetens namn bör ju åxå tilläggas att det beror på vilken nivå man vill lägga sig på med
Quote from Funbeat user on 30 November 2009, 15:22Annars brukar fartträning i da vänners lag ge väldigt mycket lactat.
Annars brukar fartträning i da vänners lag ge väldigt mycket lactat.
Quote from Elias Engqvist on 30 November 2009, 15:44Som sagt - en sittställning som är både "bekväm" och aerodynamisk är viktigt att hitta. Jag tror att många långdistans-triathleter tränar för mycket på linjecyklar istf att vänja sig vid den cykel man ska sitta på under några timmar under tävlingen!
Som sagt - en sittställning som är både "bekväm" och aerodynamisk är viktigt att hitta. Jag tror att många långdistans-triathleter tränar för mycket på linjecyklar istf att vänja sig vid den cykel man ska sitta på under några timmar under tävlingen!
Quote from Funbeat user on 30 November 2009, 16:26Vad har du för mål med Kalmar och hur tränad är du idag?
Vad har du för mål med Kalmar och hur tränad är du idag?