Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonträning för cyklingen
You need to log in to create posts and topics.

Det är en viss skillnad på 10km som görs på under en timme och löpningen i kalmar då man varit ute över 5 timmar då man börjar springa!

Edit: Och det gör också en väldig mental nytta med täta kontroller!

Jag tycker det är bra med så täta kontroller, dels mentalt, men även att många har känningar av magen och att dricka lite, men ofta gör att man kan få i sig mer. När man har känningar av magen vill man inte hölla i sig flera dl.

I Kalmar tappar man inte

Som nån skrev - är magen inte på topp är det bra att kunna ta en liten mugg ofta. Kroppen är ju ganska slut på energi redan i början på löpmomentet, så det gäller att få ner socker i magen och att det stannar där.

Varannan km låter riktigt bra! "Bara två kilometer till" får bli mitt motto på löpningen 😉

Nu sitter jag och frågar mig varför jag har gjort dessa vätskestationer till väderkvarnar att slåss mot.

Christer: Visst tusan vet jag att det är skillnad på 10 km löpning och IM. Genom att göra den jämförelsen framstod jag nog mest som naiv, men jo, ja

Hälsa Sancho Panza!

Skillnaden mot en mara är väl att då börjar du med en oansträngd mage och en fulladdad kropp. Ska definitivt träna på att få ner mer kolhydrater i magen utan att den bråkar inför nästa IM. Antar att man egentligen ska äta/dricka så mycket man bara orkar

Ja, det är ju onekligen en viss skillnad. 🙂 Jag tror det ligger nåt i det du säger om att äta och dricka så mycket som möjligt under cyklingen, medan magen relativt ostört kan behandla maten. Tror dock man ska ta det lugnt med intaget mot slutet av cykl

Gustav, jag tycker det låter som du har läget under kontroll. Har bara gjort två IM och dessa i Kalmar så det finns de som har mer koll på cykelmomentet men det här är i alla fall vad som fungerade för mig. Min första IM cyklade jag på strax över 6 h och