Quote from Funbeat user on 30 November 2009, 21:21Målen är lita ambitiöst satta på att cykla "bekvämt" (dvs inte slitit arslet av sig) in på under 5h 30 min å sen kunna genomföra maran på ok tid utan allt för mkt strul.
Cykelmomentet är nog min starka sida, men jag har endast kört 3st triathlon, 2st OS
Målen är lita ambitiöst satta på att cykla "bekvämt" (dvs inte slitit arslet av sig) in på under 5h 30 min å sen kunna genomföra maran på ok tid utan allt för mkt strul.
Cykelmomentet är nog min starka sida, men jag har endast kört 3st triathlon, 2st OS
Quote from Funbeat user on 30 November 2009, 21:57Innan cyklingen har du simmat nästan 4km i öppet vatten (vår & trängsel) = du har gjort av med en del energi.
Att därefter cykla med en genomsnitt hastig av 33 km/h i 18 mil och ända vara "utvilad" till maran, då måste du träna en del cykling nu och köra
Innan cyklingen har du simmat nästan 4km i öppet vatten (vår & trängsel) = du har gjort av med en del energi.
Att därefter cykla med en genomsnitt hastig av 33 km/h i 18 mil och ända vara "utvilad" till maran, då måste du träna en del cykling nu och köra
Quote from Funbeat user on 30 November 2009, 22:27japp bekant med konceptet långpass, dock mest i klunga, så nu gäller det att omvandla det till långcykling själv istället.
Vet att målen är kanske ambitiösa, men santidigt behövs det en utmaning!
Nu vet jag inte hur kroppen känns efter 3,8 km simning, m
japp bekant med konceptet långpass, dock mest i klunga, så nu gäller det att omvandla det till långcykling själv istället.
Vet att målen är kanske ambitiösa, men santidigt behövs det en utmaning!
Nu vet jag inte hur kroppen känns efter 3,8 km simning, m
Quote from Funbeat user on 30 November 2009, 22:36Långpass - både för kroppen och psyket. Vet var jag tappade i somras...
Långpass - både för kroppen och psyket. Vet var jag tappade i somras...
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 20:23Vad gäller löpning i Kalmar så behöver bara tänka 2 km framåt.
Man springer 3 varv som är uppdelad i 2km bitar, det är nämligen vätskestationer varannan km med drycker, energikakor och chips.
Vad gäller löpning i Kalmar så behöver bara tänka 2 km framåt.
Man springer 3 varv som är uppdelad i 2km bitar, det är nämligen vätskestationer varannan km med drycker, energikakor och chips.
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 22:37Låter galet tätt. Var 5:e kilometer på sin höjd är en lam frekvens i min ringa mening.
Låter galet tätt. Var 5:e kilometer på sin höjd är en lam frekvens i min ringa mening.
Quote from ellen olsson on 1 December 2009, 22:50Mot slutet av en lång dag är det lätt att uppskatta att det är ganska tätt mellan kontrollerna. 🙂
Mot slutet av en lång dag är det lätt att uppskatta att det är ganska tätt mellan kontrollerna. 🙂
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 23:37Hmm, Glömde att jag tappade en del på löpning pga av stopp varannan kilometer. Eftersom jag försöker vara social så pratade jag lite med funktionärerna. Trevligt, men klockan tickar. På sista varvet fick jag höra: "Du verkar inte lika pigg längre".
Är d
Hmm, Glömde att jag tappade en del på löpning pga av stopp varannan kilometer. Eftersom jag försöker vara social så pratade jag lite med funktionärerna. Trevligt, men klockan tickar. På sista varvet fick jag höra: "Du verkar inte lika pigg längre".
Är d
Quote from Funbeat user on 2 December 2009, 00:07Fredrik: Visst uppskattar man täta kontroller, men de hjälper dig inte mer för att de är fler. Det räcker med var 5:e kilometer, fler tar mer än de ger. Rent prestationsmässigt, alltså. Men det är klart att det finns en poäng med att göra en ganska tung r
Fredrik: Visst uppskattar man täta kontroller, men de hjälper dig inte mer för att de är fler. Det räcker med var 5:e kilometer, fler tar mer än de ger. Rent prestationsmässigt, alltså. Men det är klart att det finns en poäng med att göra en ganska tung r
Quote from ellen olsson on 2 December 2009, 07:18Kontrollerna på Kalmar Triathlon används ganska flitigt. När man inte har egen langning behöver man få i sig både det ena och det andra när man hållit på så länge som man gjort.
Kontrollerna på Kalmar Triathlon används ganska flitigt. När man inte har egen langning behöver man få i sig både det ena och det andra när man hållit på så länge som man gjort.