Quote from Guest on 23 May 2012, 20:57Jag har problem med att jag får smärta i hålfoten när jag använder skor med "dåligt" stöd för hålfoten. Finns det något sätt att träna upp så jag får en "starkare" hålfot eller är den enda vägen att skaffa inlägg i skorna?
Jag har problem med att jag får smärta i hålfoten när jag använder skor med "dåligt" stöd för hålfoten. Finns det något sätt att träna upp så jag får en "starkare" hålfot eller är den enda vägen att skaffa inlägg i skorna?
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 21:07Du har ett val.
-Fortsätt springa med skor med stöd och inlägg och fortsätt ha svaga fötter
-Börja springa barfota/minmalistiskt och stärk upp fötterna den vägenYour choice
Du har ett val.
-Fortsätt springa med skor med stöd och inlägg och fortsätt ha svaga fötter
-Börja springa barfota/minmalistiskt och stärk upp fötterna den vägen
Your choice
Quote from Catharina Brattlin on 23 May 2012, 21:12Inlägg är aldrig enda vägen. 🙂
Det finns många övningar för både foten och för underbenen, där svagheter kan visa sig som "ont i hålfoten" efter ett tag. Allt hänger liksom ihop.
Tåhäv i trapp, tågång-hälgång omvartannat, knyckla ihop en handduk med t
Inlägg är aldrig enda vägen. 🙂
Det finns många övningar för både foten och för underbenen, där svagheter kan visa sig som "ont i hålfoten" efter ett tag. Allt hänger liksom ihop.
Tåhäv i trapp, tågång-hälgång omvartannat, knyckla ihop en handduk med t
Quote from Catharina Brattlin on 23 May 2012, 21:17Det gick fort. 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=Wa3k5b9kNAM
De andra länkarna kan också vara värda att se, så kanske Du får ännu mer tips.
Ang Peters råd så ja, barfotalöpning är också bra. Men, kan vara vanskligt om man inte tar det riktigt, riktigt
Det gick fort. 🙂
De andra länkarna kan också vara värda att se, så kanske Du får ännu mer tips.
Ang Peters råd så ja, barfotalöpning är också bra. Men, kan vara vanskligt om man inte tar det riktigt, riktigt
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 21:23Det finns många vägar.
Jag löste det med inlägg + många barfotarörelser.
Bara det ena hade inte hjälpt mig.
Började med barfota, så jag kan ju inte säga att jag klarat det om jag från början använt inlägg. Kanske?
I vilket fall är jag sedan ca. 25 år ti
Det finns många vägar.
Jag löste det med inlägg + många barfotarörelser.
Bara det ena hade inte hjälpt mig.
Började med barfota, så jag kan ju inte säga att jag klarat det om jag från början använt inlägg. Kanske?
I vilket fall är jag sedan ca. 25 år ti
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 10:15Det beror väl på om du vill imponera med "starka" fötter, eller om du bara vill använda dem så du kan träna ordentligt?
Det beror väl på om du vill imponera med "starka" fötter, eller om du bara vill använda dem så du kan träna ordentligt?
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 19:38Jag använder gärna inlägg i skorna om detta är den enda vägen för att bli av med mitt problem, dock om kan jag på något sätt minska detta problem med träning så går jag hellre denna vägen eftersom då fixar jag problemet och inte bara försöker få bort symp
Jag använder gärna inlägg i skorna om detta är den enda vägen för att bli av med mitt problem, dock om kan jag på något sätt minska detta problem med träning så går jag hellre denna vägen eftersom då fixar jag problemet och inte bara försöker få bort symp
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 19:43Skall prova och köra lite barfota övningar som ni rekommenderar, dock vågar jag inte ge mig på barfota löpning... Inte ännu. 🙂
Skall prova och köra lite barfota övningar som ni rekommenderar, dock vågar jag inte ge mig på barfota löpning... Inte ännu. 🙂
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 19:59Mitt tips är att gå till sjukgymnast, naprapat eller personlig tränare för att få bra övningar! Tänk på att det kan finnas andra skäl till att du "sjunker" ner i hålfoten, exvis kan du vara svag i rumpa/höft så att du "tappar" ner en sidan och blir "koben
Mitt tips är att gå till sjukgymnast, naprapat eller personlig tränare för att få bra övningar! Tänk på att det kan finnas andra skäl till att du "sjunker" ner i hålfoten, exvis kan du vara svag i rumpa/höft så att du "tappar" ner en sidan och blir "koben
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 21:31Det du säger Jenny har jag inte tänkt på, och faktum är att jag har mest problem med vänster fot...
Det du säger Jenny har jag inte tänkt på, och faktum är att jag har mest problem med vänster fot...