Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräning inför Göteborgsvarvet
You need to log in to create posts and topics.

Tjena
Nya löpa skor är inskaffat.
Behöver lite råd med träning.
Jag är 29år men har aldrig sprungit en mil i en sträck, tvivla att jag klarar det heller, men har nu lovat att vara med Göteborgsvarvet pga grupptrycket från några kompisar 😛

Hur ska jag l

Vad startar du från?

Dvs, tränar du nu? I sådant fall hur mycket och vad? Hur mycket tid kan/vill du lägga ner per vecka? Om du inte sprungit en mil förut, vad har du då sprungit? 🙂 Har du provat springa nu sen du införskaffade skorna. Hur gick i sådant

Först tror jag helt ärligt att du bör revidera om målsättningen. 1,5h är en jävligt snabb tid om du aldrig ens har sprungit en mil i sträck innan...

Sen har du väldigt bra träningsråd på marathon.se dem är dock enbart på 20v men det går ju att ha dem som

Har du inte sprungit en mil i sträck än kan du ju börja med 1 mil på 1 h (se marathon.se) och när du klarat det programmet ta halvmarathon på 2 h från samma hemsida. Det blir sammanlagt 40v så då borde du vara sysselsatt tills Göteborgsvarvet!

Milen:
htt

Normal tid för dödliga ligger mer runt 2 timmar.

En tid på 1:30 ger ungefär plats 700 i resultatlistan...vilket får räknas som extremt bra.

Editerade dit lite länkar. Verkar som marathon.se tänker ta betalt för sina träningar.

Marathon.se har börjat ta betalt för halvmaraton-programmen nyligen, men jag tror de gamla versionerna ligger kvar här på Funbeat under Träningsprogram.

Länken jag angav ovan är för gratisprogrammet. Det finns kvar på deras server mao.

Tack så mycket för alla svar.
Visste inte vad tiden brukar lägga på för vanliga löpare. Tog 1½ timme från luften bara.
Jag har tränat kampsport innan, kickboxning, karate, då har det inte varit problem att hänga med på tempo och sånt. Men när jag börjar

Leon:
Jag blir osså trött snabbt när jag springer, men det blir bättre (har sprungit sen feb-10) Så jag tror inte att du gör direkt fel när du springer, du behöver "bara" träna det mer.
För mig har det hjälpt jättemycket att springa korta distanser (ca 1k