Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 14:59De enklaste sättet att förbättra löpningen är med ett så pass tråkigt svar som jag kommer att komma med nu, att vara ute och springa.
Det är jävligt bra att som du ha en morot att träna till.
Som det verkar så skall du börja med att jobba med löpkondit
De enklaste sättet att förbättra löpningen är med ett så pass tråkigt svar som jag kommer att komma med nu, att vara ute och springa.
Det är jävligt bra att som du ha en morot att träna till.
Som det verkar så skall du börja med att jobba med löpkondit
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 15:44Ok, för det första ska du nog glömma eventuella tider på halvmaran nu. Du kan sätta mål när du börjar komma närmare göteborgsvarvet och kommit en bit i din träning.
Om du ligger på kring 40 min för 5km så är det uthålligheten som först och främst måste u
Ok, för det första ska du nog glömma eventuella tider på halvmaran nu. Du kan sätta mål när du börjar komma närmare göteborgsvarvet och kommit en bit i din träning.
Om du ligger på kring 40 min för 5km så är det uthålligheten som först och främst måste u
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 14:45Lite of topic men - har någon lagt upp GBG-varvet 2011 som tävling? jag hittar inte den iaf...
Lite of topic men - har någon lagt upp GBG-varvet 2011 som tävling? jag hittar inte den iaf...
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 16:35Jodå, 2011 års tävling har funnits upplagd ett tag:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=723558
Jodå, 2011 års tävling har funnits upplagd ett tag:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=723558
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 17:12thx.
thx.
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 10:30Nu har jag varit ute och sprungit i detta fina vädret.
Första rundan på 5km gick på ca 35-40min.
Senaste turen tog 27min så lite förbättring har det blivit.
Snart ska jag testa på milen.Nu funderar jag på hur jag ska träna för att öka min tempo?
Är
Nu har jag varit ute och sprungit i detta fina vädret.
Första rundan på 5km gick på ca 35-40min.
Senaste turen tog 27min så lite förbättring har det blivit.
Snart ska jag testa på milen.
Nu funderar jag på hur jag ska träna för att öka min tempo?
Är
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 10:44Antag att du vill göra ett så bra resultat som möjligt till Göteborgsvarvet. Det bästa du kan göra då är att i första hand satsa på volymen, inte farten. Detta gör man tills det kanske återstår 2 månader innan tävlingen. Om du kan hålla igång hela vintern
Antag att du vill göra ett så bra resultat som möjligt till Göteborgsvarvet. Det bästa du kan göra då är att i första hand satsa på volymen, inte farten. Detta gör man tills det kanske återstår 2 månader innan tävlingen. Om du kan hålla igång hela vintern
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 10:47Min plan inför Göteborgsvarvet är att köra:
Måndag; tempo (5km fart)
Onsdag; intervall 4x2
Lördag; distansÖka sakta tider & längd.
Tror det håller hela vägen!?
Min plan inför Göteborgsvarvet är att köra:
Måndag; tempo (5km fart)
Onsdag; intervall 4x2
Lördag; distans
Öka sakta tider & längd.
Tror det håller hela vägen!?
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 13:47Jag försöker i sommar komma igång med löpningen efter endast sporadisk träning de senaste 4-5 åren. Enda inplanerade loppet just nu är Göteborgsvarvet 2011, om jag håller i träningen kan det säkert bli andra lopp fram till maj för att variera träningen.
Jag försöker i sommar komma igång med löpningen efter endast sporadisk träning de senaste 4-5 åren. Enda inplanerade loppet just nu är Göteborgsvarvet 2011, om jag håller i träningen kan det säkert bli andra lopp fram till maj för att variera träningen.
Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 10:48Okej då blir det normal kondition träning som jag har kört fram till våren. Då kan jag starta med intervallen om allt känns ok.
Hoppas jag kan/vill/orka hålla igång på vinter när det blir att springa mera bandet.Tack för svaren.
P.S. Kan du någon si
Okej då blir det normal kondition träning som jag har kört fram till våren. Då kan jag starta med intervallen om allt känns ok.
Hoppas jag kan/vill/orka hålla igång på vinter när det blir att springa mera bandet.
Tack för svaren.
P.S. Kan du någon si