Quote from Guest on 1 March 2012, 13:19Goddag alla löpare!
Vet ej om denna sidan är aktivt numera men ger det ett försök.
Jag har blivit triggad att tävla i Sköldingevarvet som sker i 1 Maj och är en sträcka på 5 km...
Då jag ej har varit en aktiv löpare innan förutom styrketräning och thai
Goddag alla löpare!
Vet ej om denna sidan är aktivt numera men ger det ett försök.
Jag har blivit triggad att tävla i Sköldingevarvet som sker i 1 Maj och är en sträcka på 5 km...
Då jag ej har varit en aktiv löpare innan förutom styrketräning och thai
Quote from Elias Engqvist on 1 March 2012, 13:29Det tar lång tid att träna upp kroppen för löpning (om man inte vill få skador).
Jag föreslår att du kör alla tre löpträningsformerna i år, springer loppet så bar du kan fortsätter att träna och anmäler dig till något kort lopp i höst istället och då spe
Det tar lång tid att träna upp kroppen för löpning (om man inte vill få skador).
Jag föreslår att du kör alla tre löpträningsformerna i år, springer loppet så bar du kan fortsätter att träna och anmäler dig till något kort lopp i höst istället och då spe
Quote from Funbeat user on 1 March 2012, 14:00Jodå, funbeat är ett ganska aktivt forum för alla möjliga träningsformer.
Du har ett mål: Sköldingevarvet 1 maj. 5 km så fort som möjligt. Gärna ner mot 20 minuter. Bra!
Frågan är hur stora risker du är beredd att ta? Är Sköldingevarvet egentligen ett d
Jodå, funbeat är ett ganska aktivt forum för alla möjliga träningsformer.
Du har ett mål: Sköldingevarvet 1 maj. 5 km så fort som möjligt. Gärna ner mot 20 minuter. Bra!
Frågan är hur stora risker du är beredd att ta? Är Sköldingevarvet egentligen ett d
Quote from Elias Engqvist on 1 March 2012, 15:00Det troliga är att han/du blir skadad på vägen och inte kan träna löpning alls en tid - vad är det som är så viktigt med en tävling om några månader? Om man är döende kanske man vill klara av det innan det är för sent annars är det bättre att träna för li
Det troliga är att han/du blir skadad på vägen och inte kan träna löpning alls en tid - vad är det som är så viktigt med en tävling om några månader? Om man är döende kanske man vill klara av det innan det är för sent annars är det bättre att träna för li
Quote from Funbeat user on 1 March 2012, 15:40Inte visste jag att Funbeat bara var till för feelgood-löpare?
Vad är det för fel att ha mål med sin löpning? Tycker det är löjligt att kalla Lars för oseriös!
Inte visste jag att Funbeat bara var till för feelgood-löpare?
Vad är det för fel att ha mål med sin löpning? Tycker det är löjligt att kalla Lars för oseriös!
Quote from Funbeat user on 1 March 2012, 16:36http://www.youtube.com/watch?v=1XHcPYorSJw
Quote from Funbeat user on 1 March 2012, 16:41Jag tycker Lars förslag var seriöst och genomtänkt. Och framför allt är det väldigt generöst att dela med sig av sin tid och kunskap. Det tog ju ändå en stund att tänka ut och skriva ihop inlägget.
Om sedan TS väljer att följa upplägget eller inte är ju
Jag tycker Lars förslag var seriöst och genomtänkt. Och framför allt är det väldigt generöst att dela med sig av sin tid och kunskap. Det tog ju ändå en stund att tänka ut och skriva ihop inlägget.
Om sedan TS väljer att följa upplägget eller inte är ju
Quote from Elias Engqvist on 1 March 2012, 18:24Det är oseriöst att lägga upp ett så avancerat program till en nybörjare i löpning - det är att lura en oerfaren löpare in i skadeträsket - borde inte mer erfarna löpare snarare se till att man inte kommer dit (så lätt)
Sen var det ett väldigt genomarbet
Det är oseriöst att lägga upp ett så avancerat program till en nybörjare i löpning - det är att lura en oerfaren löpare in i skadeträsket - borde inte mer erfarna löpare snarare se till att man inte kommer dit (så lätt)
Sen var det ett väldigt genomarbet
Quote from Funbeat user on 1 March 2012, 19:30Jag är inte Deniz coach eller ansvarig för de beslut han väljer att ta. Att gå in och ändra hans målsättning tycker jag är fel. Därför valde jag att visa hur ett upplägg, som eventuellt kan ta honom närmare sitt mål, kan se ut. Jag skräddarsydde det utifr
Jag är inte Deniz coach eller ansvarig för de beslut han väljer att ta. Att gå in och ändra hans målsättning tycker jag är fel. Därför valde jag att visa hur ett upplägg, som eventuellt kan ta honom närmare sitt mål, kan se ut. Jag skräddarsydde det utifr
Quote from Elias Engqvist on 1 March 2012, 20:11Ja, jag kanske tog i lite hårt - jag tyckte bara att hans inlägg och ditt svar var lite "inkompatibla" - inget ont menat!
Ja, jag kanske tog i lite hårt - jag tyckte bara att hans inlägg och ditt svar var lite "inkompatibla" - inget ont menat!