Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräning innan lopp?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!
Ska springa mina första lopp i sommar, Tjejmilen och Stockholm halvmarathon, och undrar lite hur jag bör lägga upp träningen veckan innan det är dags? Och hur ska man äta? Tacksam för svar! 🙂

Veckan innan? Vila eller en lätt jogg nån gång under veckan.
Och ät som vanligt, inget "ladda"-tjafs.

http://www.marathon.se/traningsprogram/vecka.cfm?Wee_ID=489&Pro_ID=23&Rac_ID=129&Ph_ID=13

...sig mätt....;)

Bara vila veckan innan tror inte jag toppar formen. Fyra dagar innan är det bra med ett intervallpass.

Oj då...för tufft för mig...kör den vanliga tidnings-hämtar-streaken istället.:-)

Kejll har rätt... är dig mätt minst 3 timmar före start. Verkar som en fånig idé att trycka i sig en kebab på startlinjen... Distanser upp till halvmarathon kräver ingen speciell kostuppladdning.

Okej! Tack så mkt! (t+)

Fast sen beror det kanske på hur man normalt äter också. Det är ju på modet nu att snåla med kolisar så om man är inne på den linjen normalt så är det nog en bra idé att åtminstone släppa det inför lopp, även om det bara är korta lopp.

Snålar man med kohydrater eller håller på med andra bantar-dumheter får man skylla sig själv 😉

När man tävlar så ligger man på rejält kanske 80%-90% av max då bränner man enbart kolhydrater så varför inte ladda?

12