Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hur tränar ni när ni tävlat färdigt för året? Kör ni på som vanligt eller skär ni ned på någon specifik del? T.ex mindre kvalitet och mer mängd. Eller gud förbjude, ställer ni skorna på hyllan?

Problemet är snarare tvärt om, att välja bort tävlingar så jag hinner träna ordentligt. Anmälde mig till 5 tävlingar i november precis ikväll...

Jösses... Det låter dyrt

Vad är väl en bal på slottet mot en torsdagskväll i skogen! (H)

När Nyårslöpet är avklarat vid lunchtid på nyårsafton brukar jag unna mig vila, god mat och champagne resten av året. 😉

Dagen därpå börjar laddningen för nästa tävlingsår. Fast knappast före lunch.

När löpsäsongen är över börjar skidsäsongen.

Markus: jag släpper fokus på tempoträningen och kör bara ett intervallpass/v och ökar på distansträningen. sen kör jag lite extra styrka och alternativ träning. ända tills februari då börjar förberedelserna inför kommande tävlings säsong.

@Magnus: Vad har du för källa för att hitta tävlingar?
Enligt det här forumets tävlingskalender är det i princip slut på löpartävlingar (inte undra på ursprungsfrågan mao)...

Nu heter jag ju inte Magnus 😉 men utifrån min horisont, som råkar vara gotländsk, kan jag säga att det finns ganska många småtävlingar som gör nära noll för att marknadsföra sig. Det var faktiskt huvudskälet till att jag för ett par år sedan valde att gå

Om man skyr vädret så finns det ett antal inomhushallar för löpning runt om i landet. De flesta är tillgängliga för allmänheten.

Här finns en bra förteckning: http://www.friidrott.se/forbundsinfo/anlaggningar/Inomhusarenor.aspx

12