Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

För den som vill kuta ett lopp i december kan jag rekommendera Lucialoppet i Visby - och det är faktiskt en hyggligt stor tillställning med 200-300 deltagare, däribland ganska många tillresta fastlänningar. Ca 3 km går utmed havet vilket gör bansträckning

Om man har ett distansmål för året och tycker det ser kärvt ut att få till det på den korta tid som är kvar så ges ett utmärkt tillfälle att addera 100 km över en helg här:

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=842253

Se också: http://www

Magnus är helt riktigt orienteringsLÖPARE. 🙂

Men det blir Sylvesterloppet till nyår i alla fall.

Addera 100km?
Vill man få ett så bra resultat som möjligt i loppet och minska skaderisken bör man ju trappa ner inför loppet, vila lite efter, och sen trappa upp. Tror det hela skulle gå +/- noll för min del, eller kanske övervikt åt minus.

Annars SKULLE

Mitt problem är nog att jag försöker leta efter tävlingar hela tiden så att träningsdosen blir lidande. Jag tränar hela året utom på sommaren när det är för varmt. Jag tävlar i stort sett hela året också.

Har deltagit i 4 löptävlingar mellan 1,5 och 21,1 km under 2010 och nu inträder den mysiga årstiden då jag i lugn & ro får lulla fram i långsamt och o-jobbigt snacktempo. Och kanske lyckas öka distansen lite? I februari säger planen att det ska bli jobbig

Min plan var väl egentligen all rulla på i prattempo ett tag och öka distansen samtidigt, ungefär som Andreas alltså. Men jag har ju blivit lite småberoende av mina korta pass i någon slags tröskelfart. Det är urhärligt att flyga fram efter en dag på jobb

Jag har svårt att hitta rytmen nu när fotbolls säsongen är slut. Har som mål att köra GV 2011 och sen är det dömande som gäller. Man är sliten efter alla "intervaller" på kanten av plan. Nu har jag köpt ett 6 mån kort på F&S för att göra annat också typ a

Jag tränar på som vanligt. Jag styrs mer av humör och lust än av säsong. Passar på att ta viloperioder då jag skadar mig.

Jag kommer försöka vila i typ 10 dagar innan jag drar igång träningen igen. Det kommer bli svårt att hålla sig från att träna, men jag har varit lite småsliten sista tiden så det blir ett bra avbrott innan grundträningsperioden startar.

12