Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonTräningmängd
You need to log in to create posts and topics.

Ser intressant ut..

Tack Manne. Skall spana in det.

Eftersom att jag inser att jag inte klarar av att känna vad kroppen klarar och är ny inom de de 3 grenarna har jag gjort ett tränings-schema över kommande tränings-mängd/timmar.
Om någon råkar ha input eller kommentarer så lyssnar jag 🙂
http://hem.bredba

Efter ditt A-race (och sista B) så borde du minska volymen ngn månad, inte öka. Med ditt nuvarande upplägg kommer du sannolikt gå ordentligt i väggen mentalt såväl som fysiskt i november-december.

Tusen tack för rättelse Erik. Ser det bättre ut nu tycker du eller skall jag minska ännu mera?
http://hem.bredband.net/dvdcover/MyPlan2.pdf

Jag är nog inte kompetent nog att bedöma på detaljnivå, men jag tror du ska ta en månad när säsongen är slut då du inte planerar för ngn volym öht. (vilket i verkligheten kommer innebära några timmar i veckan). Men det kommer du sannolikt märka.

Jag had

Tack för att du delar med dig. Misstänker att cykeln kan dra iväg ganska ordentligt på timmarna ja. Men får väl försöka räkna om "cykeltid" till "träningstid" på något sätt :D.
Antagligen svårt att bedömma hur man upplever träningen och kroppen efter säso

Erik, det ser ut som om du läst Joe Friel 😉

Jag försökte göra en sån plan för ett par år sedan och det blev väldigt svårt att följa för mig. En sjukdom eller lätt skada ändrar ju upplägget. Ibland får man ett jättebra läge med en träningshelg = 15h den

Totaltimmarna i såna där upplägg får man nog ta med en nypa salt även om det är en bra början. Jag har en motsvarande säsongsskiss men då har jag även lagt in en fördelning mellan de olika grenarna. Mycket lättare att lägga upp en veckoplan då.

Sen är ja

Torbjörn, det har jag förvisso, men du kanske skrev fel och syftade på att Johan hade gjort det?

Johan: Jag gjorde f.ö. en plan ännu mer detaljerad än din, diskuterade det litegrann här, och kom sedan fram till samma som Torbjörn, det kommer skita sig ti