Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonTräningmängd
You need to log in to create posts and topics.

Jag tror ändå på principen att göra en grovskiss men man måste förhålla sig på rätt sätt till den. Den är bra som guide för att stycka upp träningsåret i faser och den är bra som guide för att se till att man får med en bra mängdgrund och tränar på rätt s

Tusen tack för alla kanonsvar! Mallen är egentligen gjord främst för att jag inte skall bli övertränad och tex. skita i viloveckor för att jag känner mig så grymt stark just då. Och om man dessutom försöker att bara ha mallen som ett mål man inte behöver

Skulle också vilja tillägga att jag gjorde en komplett Friel plan först. Men tyckte att denna var på tok för detaljerad med Base och Build perioder.
Första 1-2 åren får nog bli inkörningsperiod så att man kan jogga 2mil utan att vara sängliggandes dagen e

Ska du upp i 20 h/v totalt (så småningom)? Låter ruskigt mycket för en som jobbar/studerar på heltid.

Måste ju ha mål att sträva efter. Sen är det mycket möjligt att något sätter stop för det. Men 20h/veckan = 3h/dag vilket blir i snitt 1h på morgonen och 2h på kvällen. Allt som behöver prioriteras bort idag blir då filmkvällen och lite slösurfande. Sedan

Jo drömma ska man.. Men det blir runt 4800 min/mån 🙂 Nu börjar det väl närma sig elitsatsning? ; ) Jag kommer vara toknöjd om jag kommer upp i lite över 3000 när jag börjar cykla och inte skadar mig (#)

Rent tidsmässigt så ligger t ex jag på runt 3000 träningsminuter per 30 dagarsperiod som några av er här vet men jag hänger inte upp mig så mycket på tiden.
Min träningsnivå just nu ligger ändå ganska lågt totalt sett då jag i stort sett koncentrerar mig

Det är det som är fördelen med triathlon 🙂