Quote from Funbeat user on 20 August 2012, 14:46Nja Anders det stämmer ju inte riktigt när man bor i norrlands inland...
Nja Anders det stämmer ju inte riktigt när man bor i norrlands inland...
Quote from Camilla Höög on 20 August 2012, 16:22Varför skulle det inte fungera i Norrlands inland? Så länge man kan ta emot signalen från tillräckligt många satelliter så fungerar det alldeles utmärkt.
Edit:
Möjligtvis så kanske A-GPS inte fungerar så bra om det finns få mobilmaster.
Varför skulle det inte fungera i Norrlands inland? Så länge man kan ta emot signalen från tillräckligt många satelliter så fungerar det alldeles utmärkt.
Edit:
Möjligtvis så kanske A-GPS inte fungerar så bra om det finns få mobilmaster.
Quote from Elias Engqvist on 20 August 2012, 16:24Jag tror Emma blandar ihop GPS med telefontäckning?!
Jag tror Emma blandar ihop GPS med telefontäckning?!
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 08:37En del appar (vet inte om det gäller funbeats) tappar av någon anledning GPS om telefonen tappar täckning.
En del appar (vet inte om det gäller funbeats) tappar av någon anledning GPS om telefonen tappar täckning.
Quote from ellen olsson on 21 August 2012, 10:20För mig verkar det vara knutet till telefonen. På ena telefonen funkar ingen av de träningsappar jag testat utomlands med roamingen avstängd. På den andra telefonen fungerar de som de ska, dock utan karta förstås.
För mig verkar det vara knutet till telefonen. På ena telefonen funkar ingen av de träningsappar jag testat utomlands med roamingen avstängd. På den andra telefonen fungerar de som de ska, dock utan karta förstås.
Quote from Elias Engqvist on 21 August 2012, 10:31Fredrik: Ena och andra? Menar du att du har två exakt likadana telefoner och det funkar bara på den ena eller menar du att det funkar på vissa modeller men inte andra?
Fredrik: Ena och andra? Menar du att du har två exakt likadana telefoner och det funkar bara på den ena eller menar du att det funkar på vissa modeller men inte andra?
Quote from ellen olsson on 21 August 2012, 11:55Det är två olika modeller. Min ZTE Blade funkar det fint på men på min Motorola Defy+ så funkar det inte. Det funkade på min SonyEricsson Xperia X10 Mini också.
Det är två olika modeller. Min ZTE Blade funkar det fint på men på min Motorola Defy+ så funkar det inte. Det funkade på min SonyEricsson Xperia X10 Mini också.