Quote from Guest on 21 May 2008, 20:58Jag har nu cyklat lite mer än 50 mil på min racer och det går sådär... efter 5 ggr på spinning eller vilken annan träningsform som helst så brukar jag känna att jag förbättrats men när det gäller det här med landsvägscykling så känns det lika jobbigt som
Jag har nu cyklat lite mer än 50 mil på min racer och det går sådär... efter 5 ggr på spinning eller vilken annan träningsform som helst så brukar jag känna att jag förbättrats men när det gäller det här med landsvägscykling så känns det lika jobbigt som
Quote from Funbeat user on 21 May 2008, 21:08Tror du behöver cykla i grupp :D!!!
Ja, jag veeeet att jag tjatar men det går MYCKET fortare då och du får variation om du t.ex. hänger med en min klubbs olika träningar för då får du intervaller, styrka och distansträning i en härlig blandning.
Sen un
Tror du behöver cykla i grupp :D!!!
Ja, jag veeeet att jag tjatar men det går MYCKET fortare då och du får variation om du t.ex. hänger med en min klubbs olika träningar för då får du intervaller, styrka och distansträning i en härlig blandning.
Sen un
Quote from Lisa Bringhed on 21 May 2008, 21:1421% förbättring är väl inte fy skam, eller? (H)
Din idé om tålamod är rätt spår, det tar tid att bli bra på cykel om man inte har talang. Variera träningen är ett grundtips som gäller för de flesta konditionssporter, korta snabba pass och långa lugna.
21% förbättring är väl inte fy skam, eller? (H)
Din idé om tålamod är rätt spår, det tar tid att bli bra på cykel om man inte har talang. Variera träningen är ett grundtips som gäller för de flesta konditionssporter, korta snabba pass och långa lugna.
Quote from Ebba Johansson on 21 May 2008, 21:17Hej!
Jag är itne alls exeprt på detta till att börja med.
Men jag känner i gen mig i det du skriver. Jag började cykla i fjol och det var fruktansvärt motiigt i början (bortsett de första turerna som averkades i ren nybörjarglädje!) Jag kämpade på och låg
Hej!
Jag är itne alls exeprt på detta till att börja med.
Men jag känner i gen mig i det du skriver. Jag började cykla i fjol och det var fruktansvärt motiigt i början (bortsett de första turerna som averkades i ren nybörjarglädje!) Jag kämpade på och låg
Quote from Anders Wallerstedt on 21 May 2008, 21:18Du ska sänka farten, 90% av maxpuls är inte nyttigt varje pass, definitivt inte om det är snittpuls du menar. En dag i veckan kan du köra på lite, med snittpuls 70-75%, de övriga passen runt 65%. Öka sedan tiden på dina söndageturer, gärna till över tre t
Du ska sänka farten, 90% av maxpuls är inte nyttigt varje pass, definitivt inte om det är snittpuls du menar. En dag i veckan kan du köra på lite, med snittpuls 70-75%, de övriga passen runt 65%. Öka sedan tiden på dina söndageturer, gärna till över tre t
Quote from Funbeat user on 21 May 2008, 21:21Jag ställde inte en rak fråga men gör det nu:
Jannike, vet du din maxpuls och har matat in den i din pulsklocka eller räknar din pulsklocka ut den?
Jag ställde inte en rak fråga men gör det nu:
Jannike, vet du din maxpuls och har matat in den i din pulsklocka eller räknar din pulsklocka ut den?
Quote from Ebba Johansson on 21 May 2008, 21:24jag tror alla samtidigt skrev inlägg nu för mitt svar känns som en upprepning av allt:D
jag tror alla samtidigt skrev inlägg nu för mitt svar känns som en upprepning av allt:D
Quote from Funbeat user on 21 May 2008, 21:24He he och Jannike hinner inte svara stackarn (H:)
He he och Jannike hinner inte svara stackarn (H:)
Quote from Lisa Bringhed on 21 May 2008, 21:30Visst, sätt en tejpbit över hastigheten och försök hålla en jämn puls genom ett pass. Med det tricket satte jag pers på en runda... 🙂
Visst, sätt en tejpbit över hastigheten och försök hålla en jämn puls genom ett pass. Med det tricket satte jag pers på en runda... 🙂
Quote from Bengt Askerfelt on 21 May 2008, 21:32Anne Marie, ja du tjatar men det är bra 🙂 Jag SKA följa med på en tur, snart, i en klubb nära dig 😉 Du kanske t.o.m är ledare och då får du nog ångra att du lockat dit mig 😉
Jag tycker jag varierar mina turer men jag tycker det är aningens pinsamt n
Anne Marie, ja du tjatar men det är bra 🙂 Jag SKA följa med på en tur, snart, i en klubb nära dig 😉 Du kanske t.o.m är ledare och då får du nog ångra att du lockat dit mig 😉
Jag tycker jag varierar mina turer men jag tycker det är aningens pinsamt n