Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Mjölksyragränsen är alltså ca 80% och även om jag skulle ha en maxpuls som Linnex (vilket jag är tveksam till) så skulle jag ändå ligga på 80% av max i genomsnitt. Dvs vid mjölksyragränsen och det är därför jag tycker det är jobbigt och inte orkar pressa

farten är inte det allara viktigas, mycket yttre omstädnigheter påverkar ju hur fort det går, gång till gång. Det är ju inte tyvärr inte vindstilla och lagoim varmt varje gång man ger sig ut, inte heller har man ätit lika bra alla gånger eller är lika pig

Vet du vad du har för tröskelpuls eller maxpuls? Om du inte gjort ett adekvat test så är ju diskussionen mest teoretisk.

Mitt råd är titta inte så mkt på klockan, snitt, puls osv nu i början. Jag har sett SM medaljöser som blivit knuffade i backarna när de en gång började träna cykling, så alla är inte "talanger" men det flesta kan bli hyffsat bra med träning. Så hav tröst

Du kanske ska lägga undan pulsklockan några pass och köra på upplevd ansträningsgrad, kanske enligt borgskalan: http://www.svenskidrottsmedicin.se/fyss/bilder/instr.jpg

Följ Garys råd.
>Så fortsätt, tittar framåt och ta ditt första år för vad det är. Ditt första år.

Mitt första år (2002) cyklade jag totalt 130 mil och jag minns den första "längre" sträckan till mina föräldrar på 4,5 mil där kroppen följande natt var hel

Gött att du är på hjul igen! Så nu blir de vättern?

Menar du mig kalle?

Får se hur vädret och motivationen är dagarna innan.

VR är egentligen inget som lockar något större utan fokus är inställd på M6.

Japp jag menar dig.

Tyvärr känner jag att jag inte han komma i tillräcklig form för Vänern som går denna helg. Därför jag cyklar upp till Gbg medans familjen tar bilen. Får i a f två av motsvarande Värnen sträckorna. Fredag 21 mil och söndag 13 mil :-). Vänern har ju motsvar