Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Då skriver jag upp dig på söndag då?

du är säkert vältränad! Men man blir ju bra på det man tränar, jag har bra kondition, är stark men skulle jag ge mig ut och springa sjunker nog mitt självförtroende i bottene ftersom jag troligtvis inte klrar att sprigna särskilt långt, jag är ju otränad

Jag har också lite funderingar kring träningsuplägg och då framförallt intervallträning.

Vilken träningsdos bör man kommit upp i innan man börjar köra intervaller? Vid löpning som jag har lite erfarenhet är det väl minst 30-35km/v som man bör kommit upp

Håller med Anne Marie... Ta reda på din riktiga maxpuls,innan jag gjorde det så låg jag på 98% stor del av spinningpassen utan att vara spec trött,då är ju knappast pulsklockan till någon hjälp,stressar mest.
Och ut och cykla i grupp så snart du kan, föru

Det där med att träna på över 90% av sin maxpuls måste vara någon slags missuppfattning. Ingen i världen kan träna särskilt många minuter på den nivån. Vid 80-85% av maxpulsen stiger mjölksyra nivån i blodet dramatiskt och efter nåra minuter över mjölksyr

Jannike du kan vara lung...
Det behöver inte vara pinsamt att bli omkörd...

Jag vet en kille med hyfsad kondis som en dag när han var ute och sprang blev omsprungen av en tjej med barnvagn i en uppförsbacke... 😀

Jajja halkade lite utan för ämnet... me

Många "vanliga" cyklister trampar på som galningar. På gårdagens cykelpass så jagade en cykel-Svensson på en hybrid (den såg iofs fin och snabb ut, men han hade varken cykelskor eller tajta kläder) i flera km innan jag lyckades köra om. Då körde jag min f

Garanterat cyklar du inte på 90%. Som du skrev så har du ju inte testat din maxpuls. Den teoretiska och verkliga kan skilja en hel del. Tex så är jag 40 är och har en maxpuls på 200.

Indurain och Alex Zulle hade en tröskel på över 96 % av maxpuls.

Fast det ni säga är
Om det värdet hennes pulsklocka visa inte är 90% utan 95% ... Då kommer 24km/h att vara hennes topsnitt.
om det värdet hennes pulsklocka visa inte är 90% utan 80% då har hon en hel del att jobba med.
Och det tar tid, och många mil. Du