Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningTräningshjälpmedel
You need to log in to create posts and topics.

Jag är en nybörjare på frisim och tänkte eventuellt skaffa nåt träningshjälpmedel. Vad har man mest nytta av som nybörjare, dolme eller fenor? Eller kanske nåt helt annat?

domle, fenor och en platta.

men bara om du har någon som kan visa dig hur du ska använda de. olika teknik övningar och sånt.

att bara simma med en dolme ger en falsk kännsle att du kan simma bättre. att simma med fenor ger dig en falsk bild att du kan

ja när jag fick prova fenor blev det ju en annan fart...

Jag har fått för mig att hjälper till att öva på en sak i taget. Som det är nu behöver jag tänka på kanske 3 saker samtidigt när jag ska simträna.

Jag trodde tidigare att benen och vattenläget va

Jag har en jättebra platta som man kan använda som dolme också. Den finns att köpa t.ex. på Simbutiken http://www.simbutiken.se/se/art/pull-kick-kombination-simlatta-pullbouy-dolme.php?grp=28815&XBLG5476=7a5b063044e073cb82de37363f014193

BILD:http://www.s

Håller med tidigare inlägg, men om man bara fick välja en så skulle jag ta fenor först. Är suveränt bra att ha på olika teknikövningar (om, som Ryan säger, någon finns där som kan berätta hur). Platta brukar man ofta kunna låna från simhallen också.

Paddlar är väl också bra, eller?

jag tycker att man ska lära simma rätt innan man använda paddler. fenor är bra för att lära ut bra benspark, men paddlar kan leda till dålig axlar om man inte bygga upp mucklar runt innan.

Jag skall naturligt vis vara en motvals kärring, så jag säger att det första hjälpmedlet du skall köpa är en snorkel.

Med den kan du fokusera 100% på simningen utan att bekymra dig om att du drunknar.

Den som bäst kan dina bra respektive dåliga sidor är den du kallar kursledare varför jag tycker att det är mest naturligt att du frågar vederbörande vilket hjälpmedel du eventuellt bör skaffa, eller om du behöver något alls för tillfället. Som du själv be

"Jag skall naturligt vis vara en motvals kärring, så jag säger att det första hjälpmedlet du skall köpa är en snorkel.

Med den kan du fokusera 100% på simningen utan att bekymra dig om att du drunknar. "

Fast det krävs ju en viss teknik innan man vänjer