Quote from Funbeat user on 4 October 2011, 12:42"jag tycker att man ska lära simma rätt innan man använda paddler. fenor är bra för att lära ut bra benspark, men paddlar kan leda till dålig axlar om man inte bygga upp mucklar runt innan. "
Hmm okej.. Men kan inte paddlar vara ett bra verktyg för att l
"jag tycker att man ska lära simma rätt innan man använda paddler. fenor är bra för att lära ut bra benspark, men paddlar kan leda till dålig axlar om man inte bygga upp mucklar runt innan. "
Hmm okej.. Men kan inte paddlar vara ett bra verktyg för att l
Quote from Funbeat user on 4 October 2011, 13:36om man börja simma med paddler innan man har en bra teknik då tror man att man har bra teknik med paddler för att det gå snabbare.
många nybörjare som simma med mig kan inte simma 400m utan dolme och säg om de ska klara start tider måste de har paddler.
om man börja simma med paddler innan man har en bra teknik då tror man att man har bra teknik med paddler för att det gå snabbare.
många nybörjare som simma med mig kan inte simma 400m utan dolme och säg om de ska klara start tider måste de har paddler.
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 07:41Jag körde 10x100 med paddler igår med min grupp. Mest för att jag kunna känner av vad jag göra. och titta hur de andra simmade. Vi gjörde 75 fri + 25 spec (ej fri). bara jag och en till simmade något annat än fri den siste 25 eftersom det är inte lätt
Jag körde 10x100 med paddler igår med min grupp. Mest för att jag kunna känner av vad jag göra. och titta hur de andra simmade. Vi gjörde 75 fri + 25 spec (ej fri). bara jag och en till simmade något annat än fri den siste 25 eftersom det är inte lätt
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 10:12Hehe, jämförelse med små barn - point taken!
Paddlar = överkurs för mig. Efter att ha tänkt en vända till så har jag kommit fram till att jag nog har en hel del att göra även utan dolme, platta, snorkel m.m.
Hehe, jämförelse med små barn - point taken!
Paddlar = överkurs för mig. Efter att ha tänkt en vända till så har jag kommit fram till att jag nog har en hel del att göra även utan dolme, platta, snorkel m.m.
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 19:51Glömde, att till snorkel bör man använda näsklämma.
Då går det t.o.m. bra att göra voltvändingar.
Glömde, att till snorkel bör man använda näsklämma.
Då går det t.o.m. bra att göra voltvändingar.
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 22:47Simmat mycket med blå dolme tidigare men tycker nu att den förstör mer, får för bra vattenläge så det blir svårare när man lägger den åt sidan.
Ibland så brukar jag fylla den med vatten så det blir ungefär som utan.Min mängdträning blir utan hjälpmedel
Simmat mycket med blå dolme tidigare men tycker nu att den förstör mer, får för bra vattenläge så det blir svårare när man lägger den åt sidan.
Ibland så brukar jag fylla den med vatten så det blir ungefär som utan.
Min mängdträning blir utan hjälpmedel
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 23:15Vad är munk?
Vad är munk?
Quote from Funbeat user on 6 October 2011, 00:12en ring i skum.
http://www.simbutiken.se/se/art/simmunk-7.php?grp=28815
Blir jättetungt när den drar till sig vatten. Man sätter den runt benen nere vid fötterna och sen gäller det att hålla hög frekvens och bra drag om man inte har paddlar.
en ring i skum.
http://www.simbutiken.se/se/art/simmunk-7.php?grp=28815
Blir jättetungt när den drar till sig vatten. Man sätter den runt benen nere vid fötterna och sen gäller det att hålla hög frekvens och bra drag om man inte har paddlar.
Quote from Funbeat user on 6 October 2011, 12:32Våtdräkt är ett grymt bra hjälpmedel. Simmade en del med våtdräkt i bassäng i våras och då orkade jag simma mer än dubbelt så långt som jag orkar utan dräkt 😉 Men sen när jag tog av dräkten kände man sig som en sten i vattnet och det tog ett tag att vänj
Våtdräkt är ett grymt bra hjälpmedel. Simmade en del med våtdräkt i bassäng i våras och då orkade jag simma mer än dubbelt så långt som jag orkar utan dräkt 😉 Men sen när jag tog av dräkten kände man sig som en sten i vattnet och det tog ett tag att vänj
Quote from Funbeat user on 6 October 2011, 13:11istället för att köpa en "Munk" kan man bara korsa ben utan dolme.
det är jobbigt även för någon som kan simma.
istället för att köpa en "Munk" kan man bara korsa ben utan dolme.
det är jobbigt även för någon som kan simma.