Quote from Funbeat user on 21 February 2010, 10:30Angående skador som K-G var inne på har nog vikten en viss betydelse också. En kenyan väger bra mycket mindre genomsnittligt än en svensk i samma ålder. Jag själv väger nog säkert 20 kg mer än en kenyan i samma ålder o längd. Jag skulle säkert ha drabbats
Angående skador som K-G var inne på har nog vikten en viss betydelse också. En kenyan väger bra mycket mindre genomsnittligt än en svensk i samma ålder. Jag själv väger nog säkert 20 kg mer än en kenyan i samma ålder o längd. Jag skulle säkert ha drabbats
Quote from Funbeat user on 21 February 2010, 11:11Vad gäller mat och näringsintag så var det egentligen det jag sökte efter när jag hittade det här videoklippet.
Det finns en hel del intressant information om detta i texten på den här sidan: http://majimbokenya.com/home/2009/06/30/eating-practices-of-t
Vad gäller mat och näringsintag så var det egentligen det jag sökte efter när jag hittade det här videoklippet.
Det finns en hel del intressant information om detta i texten på den här sidan: http://majimbokenya.com/home/2009/06/30/eating-practices-of-t
Quote from Funbeat user on 21 February 2010, 11:21Att åka till Kenya och träna har länge varit en dröm för mig. Nu när jag gått och blivit triatlet får jag väl ta med mig en crosscykel också..
Att åka till Kenya och träna har länge varit en dröm för mig. Nu när jag gått och blivit triatlet får jag väl ta med mig en crosscykel också..
Quote from Funbeat user on 21 February 2010, 11:27K.G: Finns det alltså motionärer i Kenya? Trodde det var ett västerlänskt fenomen. Satsar de inte mest när de är unga och lyckas de inte så lägger de av?
K.G: Finns det alltså motionärer i Kenya? Trodde det var ett västerlänskt fenomen. Satsar de inte mest när de är unga och lyckas de inte så lägger de av?
Quote from Funbeat user on 21 February 2010, 12:10De flesta människor världen runt äter husmanskost så som den definieras där den bor.
Så även i Sverige.
Vi har dock en ofantlig tillgång till resurser på att forska efter förbättringar.
Ibland blir det bra, oftast god dag yxskaft och ibland mindre bra.
De flesta människor världen runt äter husmanskost så som den definieras där den bor.
Så även i Sverige.
Vi har dock en ofantlig tillgång till resurser på att forska efter förbättringar.
Ibland blir det bra, oftast god dag yxskaft och ibland mindre bra.