Quote from Guest on 25 November 2009, 20:27Har egentligen ett par frår i en..
Vad innebär "träningsprogram plus" resp "träningsprogram" här på funbeat?Kikade efter ett som kan hjälpa mig klara GBGvarvet på 2 timmar och hittade detta:
http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=33
Har egentligen ett par frår i en..
Vad innebär "träningsprogram plus" resp "träningsprogram" här på funbeat?
Kikade efter ett som kan hjälpa mig klara GBGvarvet på 2 timmar och hittade detta:
http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=33
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 20:37Riktigt så enkelt är det inte att bara ta ett schema som en annan har gjort och följa det.
Det kanske passar vissa medans andra är det helt fel.Desto mer otränad man är desto försiktigare måste man vara första veckorna om du redan är ganska tränad så ka
Riktigt så enkelt är det inte att bara ta ett schema som en annan har gjort och följa det.
Det kanske passar vissa medans andra är det helt fel.
Desto mer otränad man är desto försiktigare måste man vara första veckorna om du redan är ganska tränad så ka
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 20:44Uff.. 🙁
Tack för svar dock.. Det blir bara så himla svårt när man har noll koll på vad som behövs...
Uff.. 🙁
Tack för svar dock.. Det blir bara så himla svårt när man har noll koll på vad som behövs...
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 20:57Hur mycket har du tränat tidigare?
Hur mycket har du tränat tidigare?
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 22:01Började träna mars 2008, då jag och min man helt oförberedda skakade hand på att göra klassikern. Den avslutades med vättern iår..
Under klassikern tränade jag nog 4-6 ggr i veckan, nu ligger jag på 3-4 ungefär.
Springer 5 km på mellan 27-29 min (på löp
Började träna mars 2008, då jag och min man helt oförberedda skakade hand på att göra klassikern. Den avslutades med vättern iår..
Under klassikern tränade jag nog 4-6 ggr i veckan, nu ligger jag på 3-4 ungefär.
Springer 5 km på mellan 27-29 min (på löp
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 08:17Ligger du på 3-4 pass i veckan kommer du långt med det. Vill du träna mer så gör ett av passen till ett långpass där du springer längre och längre, kanske en gång i veckan eller varannan.
Ligger du på 3-4 pass i veckan kommer du långt med det. Vill du träna mer så gör ett av passen till ett långpass där du springer längre och längre, kanske en gång i veckan eller varannan.
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 08:34En gång i veckan kan du köra back träning med några kilometer i uppvärming.
Beroende på vart du bor så kan det vara halt väglag så då kan det vara värt att vänta till våren när det blir bar väg igen.
Då ska du nog se att resultaten kommer.
En gång i veckan kan du köra back träning med några kilometer i uppvärming.
Beroende på vart du bor så kan det vara halt väglag så då kan det vara värt att vänta till våren när det blir bar väg igen.
Då ska du nog se att resultaten kommer.
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 09:07Så jag gör helt enkelt ett eget träningsschema!? (H)
1. Milslöpning med ökning på längd allteftersom
2. Backträning/fartlek
3. 6 km
(4. 6 km (3 sista i högre fart) )
Tränar även LITE och ganska lätt styrka.. Vad är viktigast att tänka på? Kan jag lä
Så jag gör helt enkelt ett eget träningsschema!? (H)
1. Milslöpning med ökning på längd allteftersom
2. Backträning/fartlek
3. 6 km
(4. 6 km (3 sista i högre fart) )
Tränar även LITE och ganska lätt styrka.. Vad är viktigast att tänka på? Kan jag lä
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 09:19Nu kanske jag inte är rätta personen att svara eftersom jag aldrig kört efter nåt program, bestämmer passen lite grovt per vecka eller per 2-veckor.
Men ett program ska aldrig vara statiskt, lika vecka efter vecka. Vanligt är att man bestämmer programme
Nu kanske jag inte är rätta personen att svara eftersom jag aldrig kört efter nåt program, bestämmer passen lite grovt per vecka eller per 2-veckor.
Men ett program ska aldrig vara statiskt, lika vecka efter vecka. Vanligt är att man bestämmer programme
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 10:11Haha Leif, det är lugnt!
Men det jag skrev där då, om man kör ungefär så, men varierar lite/ökar längd..
Tror ni det skulle kunna funka för att nå mitt mål som är GBGvarvet på 2 timmar...!?
Haha Leif, det är lugnt!
Men det jag skrev där då, om man kör ungefär så, men varierar lite/ökar längd..
Tror ni det skulle kunna funka för att nå mitt mål som är GBGvarvet på 2 timmar...!?