Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 10:21Eftersom du siktar på halvmarathon så tycker jag du ska prioritera pass 1. Men att inom kort få dessa längre än 1 mil då. Inte fel att få upp detta till 17-18km, men denna ökning får då inte gå för snabbt. Och jag skulle säga att du kör långpassen då 3 ve
Eftersom du siktar på halvmarathon så tycker jag du ska prioritera pass 1. Men att inom kort få dessa längre än 1 mil då. Inte fel att få upp detta till 17-18km, men denna ökning får då inte gå för snabbt. Och jag skulle säga att du kör långpassen då 3 ve
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 13:19Du kan både löp träna och styrke träna samtidigt så att du tränar hela kroppen.
Du ska ha ett program som du är nöjd med och som du kan hålla alltså vara sugen att träna.
I ditt fall eftersom du inte ska bli nån elit löpare så kan du enkelt ha samma sche
Du kan både löp träna och styrke träna samtidigt så att du tränar hela kroppen.
Du ska ha ett program som du är nöjd med och som du kan hålla alltså vara sugen att träna.
I ditt fall eftersom du inte ska bli nån elit löpare så kan du enkelt ha samma sche
Quote from Andreas Rickman on 26 November 2009, 14:50Elin , det finns program på marathon.se att följa.....olika program för olika sluttider.
Kan vara värt att titta på....och sedan kuta på 🙂
Elin , det finns program på marathon.se att följa.....olika program för olika sluttider.
Kan vara värt att titta på....och sedan kuta på 🙂
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 19:21Bra tips där från Gunnar.
Det finns många program på nätet o de flesta är uppbyggda efter ett visst schema men lite olika i svårighetsgraden.
Ta det pogrammet som passar dig bäst o anpassa lite efter din förmåga.Det kommer gå bra! Lycka till med din tr
Bra tips där från Gunnar.
Det finns många program på nätet o de flesta är uppbyggda efter ett visst schema men lite olika i svårighetsgraden.
Ta det pogrammet som passar dig bäst o anpassa lite efter din förmåga.
Det kommer gå bra! Lycka till med din tr
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 21:36Elin! du har ju fixat en klassiker så du borde ju ha en ganska bra bild över hur du ska träna inför långlopp. Har du inte svaret nästan hos dig själv? Hur gjorde du inför Lidingöloppet. Det här är kortare och enklare men kanske mer tempo?
Elin! du har ju fixat en klassiker så du borde ju ha en ganska bra bild över hur du ska träna inför långlopp. Har du inte svaret nästan hos dig själv? Hur gjorde du inför Lidingöloppet. Det här är kortare och enklare men kanske mer tempo?
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 22:04Du kan nog kanske ha rätt broder.. 😉
Det är bara att jag ju inte VET om det är rätt och om det är så jag ska göra egentligen...Den mycket kända säkerheten och dåliga självkänslan säger kanske hej!?
Men jag har fått mycket tips och trix tack vare alla
Du kan nog kanske ha rätt broder.. 😉
Det är bara att jag ju inte VET om det är rätt och om det är så jag ska göra egentligen...
Den mycket kända säkerheten och dåliga självkänslan säger kanske hej!?
Men jag har fått mycket tips och trix tack vare alla