Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 02:32Framförallt var det gladare!
Framförallt var det gladare!
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 13:54Kollar man på simträningen på 80-talet och början av 90-talet så var det extrem fokus på att träna ofta, länge och långt. Nu är det mer fokus på teknik, kvalitet och styrka. Många av dom som inte riktigt orkade köra den träningen på 80-talet och föll bort
Kollar man på simträningen på 80-talet och början av 90-talet så var det extrem fokus på att träna ofta, länge och långt. Nu är det mer fokus på teknik, kvalitet och styrka. Många av dom som inte riktigt orkade köra den träningen på 80-talet och föll bort
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 15:16Sant Martin.
Gammal är inte alltid äldst.
Sant Martin.
Gammal är inte alltid äldst.
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 15:24Martin: Är det i Sverige, eller generellt? För en skillnad är väl att vi har massa duktiga sprinters nu, men knappt några långdistansare, och jag minns att Chrunak skyllde just på att inga simmare idag (i Sverige) orkade göra den långsiktiga satsning som
Martin: Är det i Sverige, eller generellt? För en skillnad är väl att vi har massa duktiga sprinters nu, men knappt några långdistansare, och jag minns att Chrunak skyllde just på att inga simmare idag (i Sverige) orkade göra den långsiktiga satsning som
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 18:57Ja, jag upplever det precis så. Vi får ju fram många duktiga sprinters. Men inte många som orkar simma längre än 100 meter på tävling. Träningskulturen i klubbarna är sådan. Det är både på gott och ont.
När jag simmade i landslaget 1999-2006 så var jag d
Ja, jag upplever det precis så. Vi får ju fram många duktiga sprinters. Men inte många som orkar simma längre än 100 meter på tävling. Träningskulturen i klubbarna är sådan. Det är både på gott och ont.
När jag simmade i landslaget 1999-2006 så var jag d
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 19:04Martin: Absolut, menade inte att det är fel att göra som det görs nu, ville bara poängtera att sättet man simmade på förr kanske inte var FEL, utan helt enkelt gav andra resultat. Jag fick det intrycket av ditt första inlägg.
Martin: Absolut, menade inte att det är fel att göra som det görs nu, ville bara poängtera att sättet man simmade på förr kanske inte var FEL, utan helt enkelt gav andra resultat. Jag fick det intrycket av ditt första inlägg.
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 20:27Körde idag igen, simmade 20*100 med starttid 2 min. Gick dock på för hårt de första 10 låg på 1 min och 35-40 s per 100. gjorde att jag tappade tekniken de sista vändorna.
Simmar i 25 meters bassäng och det blir jäkligt irriterande att vända hela tiden.
Körde idag igen, simmade 20*100 med starttid 2 min. Gick dock på för hårt de första 10 låg på 1 min och 35-40 s per 100. gjorde att jag tappade tekniken de sista vändorna.
Simmar i 25 meters bassäng och det blir jäkligt irriterande att vända hela tiden.
Quote from j sollerman on 9 February 2010, 16:41På youtube kan du hitta övningar på vändningar
På youtube kan du hitta övningar på vändningar
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 16:35Länktips: http://simning.nu/xgruppen/
Länktips: http://simning.nu/xgruppen/
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 21:03Fyller det ngn funktion att köra så komplicerade pass som föreslås här (och brukar vara vanligt bland simmare)?
Jag brukar värma upp med lite drills, sedan köra ngn serie sammansatt med starttid, med lite rygg instoppat för att hinna andas och reflektera
Fyller det ngn funktion att köra så komplicerade pass som föreslås här (och brukar vara vanligt bland simmare)?
Jag brukar värma upp med lite drills, sedan köra ngn serie sammansatt med starttid, med lite rygg instoppat för att hinna andas och reflektera